Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@23:59:36 GMT

اصلاحات اساسی ارزی درحال انجام است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۹۱۱۰

یک مدیر سابق بانکی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در حوزه ارز در حال انجام است، از احتمال تک نرخی شدن ارز خبر داد.

سید بهاالدین حسینی هاشمی در مصاحبه با رادیو به قیمت چند نرخی ارز اشاره کرد و گفت: اشکالی که قبلا وجود داشت این بود که قبلا یک بازار نیمایی و یک بازار دولتی داشتیم و بازارهای دیگر را در دوره تصدی رئیس کل بانک مرکزی قبلی بازار قاچاق و ممنوع اعلام کردیم در حالی که این بازار با وجود آنکه حجم کمی از معاملات را دارد اما نقش به سزایی در نرخ ارز و تعیین مبادلات ارزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سابق و کارشناس امور بانکی افزود: خوشبختانه پس از مدتی، این بازار، رسمی شناخته شده و صراف ها در آن دخالت دارند یعنی مستقیما ارز صادر کننده ها را بخرند و ارز کسانی که نیاز دارند را تامین کنند. این بازار با اینکه تنها ده درصد از حجم معاملات را تشکیل می دهد، اما تاثیر گذاری زیادی دارد و شاهد بودیم قبلا به دلیل غیر قانونی اعلام کردن، باعث التهاب بازار شده بود.

حسینی هاشمی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در حوزه ارز در حال انجام است، عنوان کرد: این اصلاحات باعث می شود حتی احتمال تک نرخی شدن نیز وجود داشته باشد و این فرآیندهای طولانی بازار ارز از بین برود که این موضوع سبب می شود همه ارزشان را خوب بفروشند.

همچنین جمشید عدالتیان، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه فاصله ارز نیمایی و صرافی ها در حال کاهش است، گفت: این موضوع سبب شد از 27 میلیارد دلار صادرات، فقط 7 میلیارد دلار به نیما عرضه شود و اختلاف زیادی در این زمینه ایجاد شده بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در صورتی که ارز به صورت قانونی عرضه شود، انتظار می رود قیمت ارز صرافی کاهش پیدا کند و به سمت ارز نیما حرکت کند و ارز نیما نیز افزایش پیدا کند. بر اساس صبحت هایی که شنیده ایم قیمت ارز روی 9 هزار و 300 تومان متمرکز شود و بازار از این دو گانگی خارج شود.

این فعال حوزه اقتصادی درباره اثرات این اقدام تصریح کرد: صادر کننده کلا به دلیل اختلاف قیمتی که وجود داشت، انگیزه ای نداشتند که ارز حاصل از صادرات شان را در سامانه نیما عرضه کنند و حالا انتظار می رود عرضه زیادی در بازار صراف ها به وجود بیاید که این مسئله باعث کاهش قیمت دلار می شود و قیمت ها به سمت ارز نیما سوق پیدا کند و از دو گانگی خارج می شود.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BCx برچسب ها: ارز ، بانک ، جمشید عدالتیان شهریاری ، اصلاحات ارزی ، سامانه نیما ، سید بهاءالدین حسینی هاشمی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارز بانک اصلاحات ارزی سامانه نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد

به گزارش خبرآنلاین ،محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: در این اجلاس زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو کنیم.

صدا و سیما در خبری نوشت:معاون بین‌الملل بانک مرکزی ادامه داد: روابط پایدار پولی – بانکی ایران و عربستان در دستور کار تهران و ریاض قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای حج عمره در روزهای گذشته از منابع مسدودشده کشور مبالغی به کشور عربستان منتقل شد که علاوه بر حل مشکل حجاج، منابع کشور نیز آزاد شده است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901485

دیگر خبرها

  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!