Web Analytics Made Easy - Statcounter

فخیم زاده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: با شروع صدور پروانه برای اراضی موصوف به موسوی انتظار مالکان این اراضی به پایان رسید.


وی افزود: با توجه به ابلاغ طرح اصلاحی اراضی موصوف به موسوی از طرف استانداری خراسان جنوبی شهروندان می‌توانند از امروز دوشنبه جهت اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری منطقه دو مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند یادآور شد: شهروندانی که در اراضی پلاک ۲۴۵ و در مجاورت اراضی موسوی نیز بدون سند و پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز‌های غیر مجاز نموده اند با عنایت به اینکه طرح تفصیلی آن محدوده منطق بر وضع موجود اصلاح گردیده نیز می‌توانند در خصوص قانونی کردن عملیات ساختمانی از طریق کمیسیون ماده صد شهرداری و نیز اخذ سند تفکیکی از مالک عمده که بنیاد مستضعفان می‌باشد اقدام نمایند.
انتهای پیام/ب


شروع صدور پروانه برای اراضی موصوف به موسوی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت

وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.

وی بیان کرد: چنانچه اداره کل یاد شده توان اجرا طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.

نیک روش ادامه داد: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

نیک روش ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.

وی گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط با پرداخت عوارض آلایندگی به شهرستان‌های استان بوشهر نیز این مهم تنها به شهرستان‌های جنوبی استان اختصاص یافته و این در حالی است که شهرستان‌های مرکزی و شمالی استان مانند بوشهر، دشتستان و دیلم نیز متاثر از آلایندگی هستند.

نیک روش اظهار کرد: در پرداخت عوارض آلایندگی برخی از شهرستان‌های استان همجوار با وجود متاثر نشدن از آلایندگی جنوب بوشهر برای دریافت عوارض آلایندگی معرفی شدند که این اجحافی در حق مرکز استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی نیز بیش از ۹۰ درصد واحد‌های جنوب بوشهر به عنوان صنعت سبز معرفی شدند ولی بازدید میدانی نشان داده آلودگی منطقه بسیار بالاتر از این است.

نیک روش افزود: به تناسب این میزان آلایندگی باید سهم استان بوشهر از اعتبارات آلایندگی بخوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: از نمایندگان استان در مجلس جدید و سایر مدیران کلان استان بوشهر انتظار می‌رود در جهت گرفتن حق بوشهر در جذب اعتبارات آلایندگی نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در قانون جدید شورا‌ها چیزی برای اینکه از ظرفیت و قابلیت مشارکت مردم برای اداره جامعه استفاده شود وجود نداشته که انتظار می‌رود بازنگری لازم در این قانون محقق شود.

وی گفت: در برنامه هفتم، طرح مدیریت واحد شهری مورد تایید نمایندگان قرار نگرفت و از دستور کار خارج شده که انتظار است به تناسب انتظار‌های مردم از شورا‌ها نسبت به قانون یاد شده اهتمام لازم ایجاد شود.

نیک روش با اشاره به کمبود پارکینگ در شهر بوشهر نیز اظهار کرد: در خصوص احداث پارکینگ در سطح محیط شهری کاربری آن در قالب سرانه تاسیسات شهری قرار می‌گیرد ولی با این وجود در بوشهر زمین‌های در نظر گرفته برای پارکینگ بیشتر در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و باید به قیمت روز خریداری شوند.

وی تاکید کرد: باید شرایط برای استفاده از زمین نیروگاه اتمی برای احداث پارکینگ در بوشهر فراهم شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

نیک روش افزود: در محدوده زمین نیروگاه فضای سبز مناسب و پارکینگ خودرو وجود ندارد که ۱۷ هزار مترمربع فضای در مالکیت سازمان انرژی اتمی ظرفیت ارزشمند برای توسعه فضای سبز و احداث پارکینگ محسوب می‎ شود.

وی یادآور شد: با هدف تامین نیاز بخشی از پارکینگ موردنیاز شهر بوشهر اکنون حدود ۷۰۰ مترمربع در خیابان امام خمینی (ره) به شکل رو باز مورد استفاده قرار گرفته است.

نیک روش ادامه داد: برای احداث پارکینگ در مرکز شهر نیز زمین اختصاص یافته به این طرح در محاصره واحد‌های تجاری است که باید در ابتدا با توجه به تشکیل پرونده قضایی باید تعامل و توافق لازم انجام شود.

وی افزود: در اجرا پارکینگ شهرداری ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد و به محض تعیین وضعیت زمینه نسبت به احداث پارکینگ اقدام می‌کند.

نیک روش عنوان کرد: شهر بوشهر به طور جدی مشکل پارکینگ دارد و با این روند شاید در ۱۰ سال آینده گذر‌های ۱۰ سال آینده جوابگوی شمار خودرو‌های سطح شهر نباشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها ۶ و هفت اردیبهشت به میزبانی بوشهر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • غفور، موسوی: نقطه پایان همین جاست
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران