Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- خبرگزاري فرانسه گزارش داد: خودروسازان آلماني فردا (سه شنبه) در خصوص تهديد دونالد ترامپ به اعمال تعرفه هاي سنگين بر واردات خودرو از اروپا، با مقام هاي ارشد آمريکا در کاخ سفيد ديدار مي کنند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، فرانس پرس به نقل از خبرگزاري «دي پي اي» آلمان ادامه داد: مديران ارشد فولکس واگن، دايملر و بي.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ام.دبليو روز سه شنبه با «ويلبر راس» وزير بازرگاني آمريکا و «رابرت لايتيزر» نماينده تجاري اين کشور در کاخ سفيد گفتگو خواهند کرد.
به نوشته اين تارنماي خبري، خودروسازان آلماني اميد دارند تا «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا را از تصميم خود مبني بر اعمال عوارض گمرکي تا بيست و پنج درصد بر واردات خودرو از اروپا، منصرف کنند.
اگرچه ترامپ در ماه ژوئيه (تير-مرداد) با «ژان کلود يونکر» رئيس کميسيون اروپا توافق کرد تا پايان مذاکرات از اعمال تعرفه هاي جديد، خودداري کند؛ اما در هفته اي که گذشت اين طور نشان داد که تمايل دارد تا با اعمال تعرفه هايي جديد به اصطلاح از صنعت خودروسازي آمريکا حمايت کند.
وزارت بازرگاني آمريکا در زمان حاضر در مرحله نهايي سازي پيشنهادهاي خود در مورد تعرفه هاي احتمالي است.
«سيسيليا مالمسترو» کميسر تجاري اتحاديه اروپا چهارشنبه گذشته هشدار داد که اين اتحاديه اعمال هرگونه تعرفه از سوي آمريکا بر خودروهاي وارداتي از کشورهاي اروپايي را بي درنگ تلافي خواهد کرد.
فرانس پرس در ادامه خاطرنشان کرد: ترامپ در گذشته بارها در انتقاد از عدم توازن «غيرمنصفانه» تجاري ميان آمريکا و آلمان، شرکت هاي خودروسازي اين کشور را هدف حمله قرار داده بود.
او يکبار شکايت کرد که خيابان هاي نيويورک پر از مرسدس هاي آلماني شده است؛ ادعايي که با جواب دندان شکن وزير وقت اقتصاد آلمان روبه رو شد که گفت پس آمريکا بايد «خودروهاي باکيفيت تري توليد کند.»
صنعت خودروسازي وابسته به صادرات آلمان همين حالا نيز ترکش هاي جنگ تجاري ميان آمريکا و چين را با توجه به تعرفه هايي که طرفين بر کالاهايي که بيش از هزاران ميليارد دلار قيمت دارند، اعمال کرده اند؛ احساس کرده است.
با اين حال خبر خوب براي شرکت هاي خودروسازي آلماني که هم در آمريکا و هم در چين کارخانه دارند، اين است که رئيس جمهوري آمريکا و همتاي چيني وي پس از ديدار آخر هفته خود در اجلاس گروه 20، آتش بس تجاري اعلام کردند.
به گزارش ايرنا، سياست يکجانبه گرايانه «آمريکا اول» ترامپ که به ادعاي وي به نفع بازارهاي آمريکا بوده و از توليدات داخلي در اين کشور حمايت مي کند، بر روابط تجاري اين کشور با چين و متحدان اروپايي واشنگتن سايه انداخته است.
رئيس جمهوري آمريکا در راستاي سياست هاي انزواگرايانه خود تهديد کرده است که تعرفه گمرکي واردات خودرو از کشورهاي اروپايي را به طور قابل توجهي افزايش خواهد داد. اقدامي که براي خودروسازان خارجي گران تمام خواهد شد.
به نقل از تارنماي يورونيوز، در سال 2017 ميلادي، 17 ميليون و 200 هزار خودرو در آمريکا به فروش رسيده است که از اين ميان حدود هشت ميليون و 700 هزار خودرو از مکزيک و کانادا، يعني شرکاي توافق‌نامه تجارت آزاد به آمريکا، وارد شده بودند.
اروپام**9418**1485
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093682

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید