Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور گفت: فهرست ۲۰ گانه تشکل‌های سیاسی برای دریافت یارانه، امروز به خانه احزاب معرفی می‌شوند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام سرمست در نشست خبری ظهر امروز خود در محل وزارت کشور گفت: در مرحله نخست ۵۱ حزب که مراحل تطبیق اساسنامه و مرامنامه خود با قانون جدید و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان خود را طی کرده بودند به خانه احزاب معرفی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در این مرحله نیز فهرست ۲۰ گانه تشکل‌های سیاسی امروز به خانه احزاب برای دریافت یارانه معرفی می‌شوند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب عنوان کرد: مرحله سوم اسامی هم پس از بررسی پرونده‌های احزابی که تشریفات تطبیق مرام نامه و اساسنامه خود را انجام داده و در کمیسیون تصویب شود معرفی خواهند شد.

وی به مواد ۱۴ و ۱۵ قانون احزاب اشاره و عنوان کرد: احزابی که مشمول این قانون می‌شوند مکلف هستند نسبت به ارایه گزارش مالی سالانه خود در موعد مقرر به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدام کنند.   سرمست اظهارکرد: در این جلسه کمیسیون ۱۲ دستور داشتیم که در خواست حزب "راه ملت" برای ارائه مهلت شش ماهه جهت انجام اقدامات تاسیس یکی از آن‌ها بود که ادله هیات موسس برای تمدید سه ماهه براساس موضوع تبصره ۲ ماده سه قانون موافقت شد.

دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور افزود: گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب همبستگی ایران اسلامی مورد تصویب قرار گرفت و اصلاحات اساسنامه و مرامنامه هم که اعمال شده بود تصویب شد. جزییات این مصوبه به حزب متبوع ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه درخواست تاسیس حزب "مجمع ارمان خواهان واقع بین استان خراسان رضوی" مطرح شد، اظهار داشت: با توجه به اسامی که داده بودند با عنوان "مجمع اصولگرایان نواندیش خراسان رضوی" موافقت شد. موسسان باید اقدامات لازم را جهت تاسیس ظرف ۶ ماه انجام دهند.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور با اشاره به رسیدگی به پرونده چند تشکل اقلیت‌های دینی نیز گفت: با ترمیم هیات مدیره "انجمن اجتماعی ارامنه تهران" و با درخواست عضویت آقای "هنری جوآکیم" موافقت شد. تمدید پروانه انجمن زرتشتیان تفت و حومه، انجمن خیریه درمانی زرتشتیان، کانون دانشجویان زرتشتی، انجمن بانوان ارامنه دوست دار کلیسای تهران، انجمن زرتشتیان تهران و انجمن موبدان و موبدزادگان تهران انجام شد که البته جزییاتش به هریک از تشکل‌های اقلیت ابلاغ خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد حزبی وزارت کشور اظهار کرد: در اینکه احزاب ما فصلی و موسمی هستند باید آسیب شناسی کنیم که آیا مقصر بودن به دولت و وزارت کشور بر می‌گردد یا باید به ریشه آن در جامعه نگاه کنیم؟ احزاب را باید آسیب شناسی کرد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور خاطرنشان کرد: ما پاسخگوی عملکرد خود هستیم و در طول ۷ ماهه سال ۹۷ نسبت به ۹۶ ما به لحاظ کمی و کیفی بازده کمیسیون را ۷ برابر آمار داده ایم.
وی گفت: ما اجرای قانون احزاب را به حد دنبال کردیم و حتی از باب تساهل و تسامح شرایطی را فراهم کردیم که بتوانند کنگره‌های خود را برگزار کنند.
سرمست در پاسخ به سوالی درباره اینکه در بهترین حالت مبلغی حدود ۷ میلیون برای هر حزب در قالب یارانه احزاب اختصاص پیدا می‌کند، عنوان کرد: ما هیچ وقت ادعا نکردیم که یارانه‌ای دادیم که کل احزاب را نجات دادیم. ردیف بودجه اختصاص داده شده و امسال دو ملیارد تومان اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم که سال بعد دو پنج یا ده میلیارد اختصاص یابد تلاش ما همواره برای تقویت و توسعه تحزب در کشور بوده است.   انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام سرمست قانون احزاب یارانه احزاب تشکل های سیاسی احزاب و تشکل ها تطبیق اساسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «باغ کَج» نوشته فریبا کریمی به تازگی توسط انتشارات نفیر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که نخستین رمان نویسنده آن است، روایت زندگی جوانی به نام بهمن است که پس از ازدواج مجدد خانه و زندگی اش را ترک کرده و این اتفاق شروع مسیر تغییرات تازه در زندگی شخصی و خانوادگی او می‌شود.

کریمی، متولد هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۱ در تایباد، دارای مدرک کارشناسی هنر در رشته‌ی طراحی فرش است. او نوشتن را از هفت سال پیش با انجمن روایت در مشهد آغاز کرده و تاکنون با انجمن میعاد در شهرستان تایباد ادامه داده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سرش را بلند کرد و به عقب برد. آسمان پر از ستاره‌های ریز بود. تنش کوفته و خسته بود. انگار بار سنگینی را برداشته بود. به نبودنِ حریرا در خانه عادت نداشت. به هر طرف که نگاه می‌کرد اثری از او می‌دید؛ گلدان‌هایی که گوشه‌ی حیاط ردیف بودند، نازِیخی که لبه‌ی باغچه گذاشته بود و شاخ و برگ‌های آن آویزان شده بود. حریرا نازِیخی را بیش‌تر از گلدان‌های دیگرش دوست داشت. تشت رختی که پای شیر آب دَمر شده بود. نعناع‌هایی که لب باغچه کاشته بود و دیوارهایی که هر روز عصر حریرا روی آن آب می‌پاشید و بوی کاه‌گل آن در طول شب در حیاط و خانه می‌پیچید. خانه از نبودِ حریرا سوت‌وکور شده بود اما چاره‌ای نداشت و باید برای آمدنش صبر می‌کرد».

این کتاب با ۱۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6085164 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابط
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!