Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:50:02 GMT

287 سوادآموز در خمین جذب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۹۶۴۱

287 سوادآموز در خمین جذب شد

«اکبر باقری» روز دوشنبه در حاشیه نشست توجیهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: 178 نفر در طرح سوادآموز، 50 نفر در طرح انتقال و 59 نفر درطرح تحکیم خانواده این شهرستان جذب شدند.
وی اظهارداشت: باسواد کردن افراد با گذراندن سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم میسر می شود و دوره سوادآموزی، دوره ای است که برای دستیابی به کمترین میزان سواد برگزار و در آن با حداقل 400 ساعت آموزش، مدرکی معادل سوم ابتدایی ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره سوادآموزی خمین اضافه کرد: دوره انتقال نیز دوره ای بین 6 تا هشت ماه است که مهارت هایی فراتر از خواندن و نوشتن و حساب کردن را به سوادآموز ارایه می کند و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است.
باقری ادامه داد: دوره تحکیم نیز با 130 ساعت آموزش حضوری و 70 ساعت آموزش غیر حضوری برگزار می شود تا افراد دوباره به بی سوادی بازنگردند.
وی اظهار داشت: در دوره انتقال مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب، گسترش فرهنگ و معارف اسلامی، توانمندسازی افراد در به کار بردن دستورات دینی، زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی با مفاهیم ریاضی و آشنایی با مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آموزش داده می شود.
رئیس اداره سوادآموزی خمین گفت: این شهرستان در جذب سوادآموز رتبه دوم را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.
باقری بیان کرد: سهیمه تکلیفی این شهرستان در جذب سوادآموزی 280 نفر است که در سال جاری هشت نفر بیشتر از سهیمه جذب شده است.
وی یادآورشد: 150 سوادآموز در سال گذشته جذب کلاس های نهضت سواد آموزی شدند درحالیکه سهمیه این شهرستان 70 نفر بود و 2 برابر بیش از سهمیه تحت پوشش طرح های سوادآموزی قرار گرفتند.
باقری بیان کرد: در طرح آموزش فرد به فرد بسته تشویقی به مبلغ هفت میلیون و 200 هزار ریال به فرد آموزش دهنده و یک میلیون و 400 هزار ریال به فرد سواد آموز اهدا می شود.
رئیس اداره سوادآموزی خمین بیان کرد: 50 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان شناسایی شده است که به دلایل مشکلات اقتصادی و یا مهاجرت از ادامه تحصیل بازمانده اند.
باقری اظهارداشت: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مهاجرت افراد بی سواد از استان های دیگر به مناطق روستایی شهرستان باعث بی سوادی در این شهرستان شده است.
وی توضیح داد: سیاست این نهاد بر آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان است و جامعه هدف افراد بین 10 تا 49 سال هستند.
خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است و بر اساس آخرین آمار بیش از 600 بی سواد در این شهرستان شناسایی شده است.
7277/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان مرکزی خانواده دانش آموز فردی و اجتماعی فرهنگی و اجتماعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران

تین نیوز

هواپیمایی سپهران از برگزاری یک دوره آموزش مهمانداری در این شرکت خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  شرایط ثبت نام در این دوره که توسط مرکز آموزش هواپیمایی سپهران برگزار می شود به شرح ذیل است:

شرایط ثبت نام

حداقل مدرک تحصیلی دیپلم کارت پایان خدمت برای آقایان سن: ۱۸ تا ۲۴ برای خانم‌ها سن ۱۸ تا ۲۶ برای آقایان قد: ۱۶۸ سانتی‌متر خانم‌ها ۱۷۰ سانتی‌متر آقایان و توانایی لمس ارتفاع ۲۱۲ سانتی‌متر با انگشتان دست BMI: خانم‌ها ۱۸.۵ تا ۲۴ آقایان ۲۰ تا ۲۵ حداقل سطح زبان INTERMEDIATE قبولی در معاینات پزشکی قبولی در مصاحبه مدت دوره ۳۰۰ ساعت محل برگزاری: مشهد بدون تعهد استخدامی تابعیت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش انجمن شرکت هواپیمایی ایران، علاقمندان می توانند لطفا جهت مشاهده شرایط و پرکردن فرم به این آدرس مراجعه کنند:

https://aviationacademy.flysepehran.com/

شایان ذکر است شرکت در دوره‌های آموزشی مرکز آموزش سپهران به منزله استخدام در شرکت نبوده و هواپیمایی سپهران تعهدی مبنی بر استخدام دانشجویان نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان