Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه احیا و تملک فاز دیگر باغ توت گلگشت علیرغم کاربری مسکونی منطقه و هزینه کلان تملک زمین؛ در جهت حفظ و توسعه فضای سبز شهر پس از رای گیری با اکثریت آرا تصویب شد.

شهردار تبریز در صحن علنی شورا با ارائه پیشنهاد خود مبنی بر حفظ و توسعه فضای سبز محله ای، اهمیت تملک اراضی روبری پارک غازان و باغ توت به عنوان فاز دو عملیات احداث پارک را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه اراضی مطروحه کاربری مسکونی دارد گفت: مالکان این اراضی درخواست کرده اند درختان این باغات به جای دیگری منتقل شود تا بتوانند عملیات احداث واحد های مسکونی خود را آغاز کنند و بر همین اساس می خواهیم با تملک این اراضی از تخریب و حذف فضای سبز این منطقه جلوگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه تملک اراضی با کاربری مسکونی و تبدیل آن به فضای سبز یک اقدام نادر در تمام شهرهای کشور است، گفت: علی رغم تحمل بار مالی حاضریم به خاطر توسعه فضای سبز، تفریحی و ورزش شهروندان این موضوع را عملی کنیم.

گفتنی است: فاز اول باغ توت گلگشت با نام پارک غازان به مساحت پنج هزار مترمربع در خیابان گلگشت تبریز احداث شده و در محدوده آن، امکاناتی از قبیل بوفه، غذاخوری، وسایل ورزشی، سرویس بهداشتی و سایر امکانات فراهم شده است.

بوستان گلگشت با هدف احیای باغات قدیمی تبریز و افزایش سرانه فضای سبز شهری، در سال جاری اجرا شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین شورای اسلامی شهر شورای شهر شهرداری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود