Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: در حال حاضر با توجه به تحولات فناورانه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد مدیریت منابع انسانی با شیوه سنتی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ابوالفضل کیانی بختیاری در نشست خبری چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان مدیریت صنعتی، آموزش مدیریت در حوزه‌های مختلف، آموزش کاربردی تخصصی و مقطع دار و عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: این سازمان تاکنون ۲۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل داشته که در حوزه‌های مختلف صنعتی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان، تحقیق و مشاوره صنعتی است که در این راستا به بیش از ۵ هزار پروژه صنعتی در بخش خصوصی و دولتی مشاوره داده شده است.

کیانی بختیاری با اشاره به واحد اعتبار سنجی در این سازمان خاطرنشان کرد: آیین نامه جایزه ۱۰۰ شرکت برتر بر اساس شاخص‌های بین المللی تدوین شده و امسال در این حوزه نگاه ویژه به تولید ملی و کالای ایرانی و شرکت‌های برتری که در بعد کیفی و توسعه کالای ایرانی نقش آفرینی دارند، است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: امسال جایزه مدیریت انرژی، تعالی انسانی و سازمانی بر مبنای شاخص اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ کتاب برگزیده مدیریت در جهان در حال آماده سازی برای چاپ قرار دارد، تصریح کرد: این کتاب‌ها مورد رجوع جامعه علمی مدیران در جهان است که امیدواریم با این کتاب‌ها موجی از توسعه منابع انسانی در کشور جریان سازی کنیم.

کیانی بختیاری با اشاره به مدیریت در حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان گفت: در کشور ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که عمده گردانندگان آن‌ها دانشگاهی هستند و دوره MBA برای تقویت مدیران این حوزه طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: کمیته راهبری انقلاب صنعتی چهارم راه اندازی شده و کتاب‌هایی در این زمینه در حال چاپ است و قصد داریم سمینار‌هایی در این زمینه برگزار کنیم.

وی درباره چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی اظهار کرد: منابع انسانی سرمایه سازمان‌ها و بازوی مدیریت هستند و این کنفرانس از مهم‌ترین کنفرانس‌هایی است که برگزار می‌شود.

کیانی بختیاری با اشاره به اینکه محور اصلی این کنفرانس سرمایه انسانی و تحول دیجیتال است، گفت: در حال حاضر با توجه به تحولات فناورانه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد مدیریت منابع انسانی با شیوه سنتی پاسخگو نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: همچنین در مدل‌های کسب و کار هم تغییرات زیادی ایجاد شده است و دیگر مکان ثابت، زمان و نیروی انسانی ثابت مطرح نیست.

وی تاکید کرد: مشاغل در حال تغییر عمده هستند و بسیاری در مرحله حذف شدن قرار دارند و مشاغل جدید جایگزین آن‌ها خواهند شد که نیاز به آموزش و مهارت‌های جدیدی دارند.

گفتنی است، چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی ۲۵ و ۲۶ دی ماه در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنفرانس نیروی انسانی کسب و کار دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا در محل سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عاملی در قالب پیش‌دستور، گزارشی در خصوص برگزاری نشست‌های هم فکری و هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت عتف، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه داد.

همچنین وی با اشاره به تجربه موفق شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تدوین سیاست‌ها و مصوبات شورای تحول تاکید کرد.

سپس جلسه شورای تحول وارد دستور اصلی خود شد. موضوع دستور اول جلسه «نهایی‌سازی اعضای کارگروه‌های تخصصی» بود که توسط مدیران این کارگروه‌ها معرفی شده بودند.

در این دوره شورای تحول، سیزده کارگروه تخصصی با عناوین علوم اقتصادی، علوم تاریخی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی و مشاوره، معماری و شهرسازی، فلسفه، حقوق، مطالعات زنان و خانواده، زبان‌ها و ادبیات خارجی، مدیریت، هنر و فرهنگ، ارتباطات و رسانه تشکیل شده است که احکام مدیران این کارگروه‌ها، در روز‌های پایانی سال گذشته صادر و به آنها ابلاغ شد.

همچنین علاوه بر کارگروه‌های تخصصی، تعدادی کارگروه با ماموریت ویژه، ذیل شورای تحول ایجاد شده یا در حال شگل‌گیری است که عناوین آنها عبارتند از: ۱- مشاغل علوم انسانی ۲- تدوین آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر ۳- پژوهش ۴- فناوری و نوآوری ۵- آموزش و پرورش.

در ادامه جلسه، دستور دوم با موضوع «بررسی آیین‌نامه جدید شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی (جایگزین آیین‌نامه مصوب جلسه ۶۵۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ  ۱۳۸۸/۰۷/۲۱)» مطرح و اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند، اما به دلیل اتمام زمان جلسه، ادامه بررسی آن به جلسه آتی شورای تحول موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر