Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:20:15 GMT

تفسیر و تدبر در قرآن مسلمانان را رشد می دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۰۰۱۳

تفسیر و تدبر در قرآن مسلمانان را رشد می دهد

حجت الاسلام سبزه کار با تاکید بر اینکه تفسیر و تدبر در قرآن مسلمانان را رشد می دهد، گفت: عطش دریافت معارف قرآن توسط جوانان با فراگیری آموز‌ه‌های قرآن و انتقال آن پاسخ داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» ظهر امروز (۱۲ آذر) در جلسه هم اندیشی مربیان خانه‌های نور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اولین آیه‌ای که بر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَق بود» اظهار داشت: توصیه به خواندن در این آیه، نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه همه مسلمانان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه کارها باید برای رضای خداوند باشد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد، افزود: بر همین اساس یک فعال قرآنی باید قبل از اقدامی به خودسازی خود توجه کند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به «معجزه» به عنوان یکی از اسامی قرآن هم اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ کس نتوانسته است یک آیه مانند آیات قرآن بیاورد که این موضوع خود یکی از اعجاز قرآن محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه هرگاه قرآن بر روح پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نازل می‌شد چهره ایشان تغییر می کرد، افزود: قرآن سراسر کرامت و حکمت است و همواره بر موعظه و تکریم تمامی مردم به ویژه بزرگان تاکید دارد.

 

حجت الاسلام سبزه کار بر فراگیری آموز‌ه‌های قرآن و انتقال آن تاکید کرد و ادامه داد: اگر این مهم عملیاتی شود عطش دریافت معارف قرآن توسط جوانان پاسخ داده می شود.

 

وی با تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت های خانه‌های نور سراسر استان گفت: تفسیر و تدبر در قرآن، مسلمانان را رشد می دهد.

 

وی به حدیث ثلقین اشاره کرد و با بیان اینکه پیامبر اسلام در آخرین لحظات عمر خود بر تمسک به «قرآن» و «اهل بیت» سفارش ویژه کردند، تصریح کرد: امروز برخی از اختلافات بین مسلمانان به دلیل دوری از قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی از حمایت ستاد عالی کانون‌ های فرهنگی هنری از خانه های نور در سال جاری خبر داد و ادامه داد: خانه های نور در برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان نقش بسیار موثری باید ایفا کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس سیدعباس صالحی بیرجند اقتصاد ایران انقلاب اسلامی روزنامه نیروی دریایی ارتش بسیج دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نارندا مودی، نخست وزیر هند در سخنرانی خود در جریان انتخابات پیش رو از مسلمانان به عنوان «نفوذی» یاد کرد که با انتقاد گسترده گروه‌های مخالف مواجه شد.
 
مودی در سخنرانی خود گفته بود که اگر اپوزیسیون به رهبری حزب کنگره به قدرت برسد، ثروت کشور را بین کسانی که فرزندان بیشتری دارند، یعنی مسلمانان تقسیم خواهد کرد.
 
تحلیلگران نیز اعلام کردند که نخست وزیر هند در این گردهمایی انتخاباتی به شعارهای قدیمی ضد مسلمانان روی آورد که نشان دهنده تغییر در استراتژی مبارزات انتخاباتی وی است.
 
حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) و حامیان آن اغلب به مسلمانی که از مرز پاکستان عبور می‌کنند، به عنوان نفوذی یاد می‌کنند.
 
آنها همچنین مسلمانان را به دلیل نرخ بالای زاد و ولد مورد انتقاد قرار داده و این نگرانی را مطرح کرده‌اند که ممکن است جمعیت مسلمان هند از اکثریت هندوها پیشی بگیرد.
 
200 میلیون نفر از جمعیت 1.42 میلیاردی هند را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
 
ابیشک مانو سینگوی، رهبر کنگره گفت که بیانیه مودی ناقض بخش‌هایی از قانون است که نامزدها را از درخواست از مردم برای رای دادن یا خودداری از رای دادن به هر کسی به دلایل مذهبی، اجتماعی یا نمادهای مذهبی منع می‌کند.
 
دولت مودی بارها به تبعیض علیه مسلمانان متهم شده و جامعه مدنی، گروه‌های مخالف و برخی از دولت‌های خارجی نسبت به تصمیم‌هایی که به گفته آنها با هدف دامن زدن به تبعیض و حفظ حزب بهاراتیا جاناتا در قدرت است، نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.
 
دولت همه این اتهامات را رد کرده است.
 
انتخابات هفت هفته‌ای هند از 19 آوریل آغاز شد و در 1 ژوئن به پایان می‌رسد و نتایج آن در 4 ژوئن اعلام می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • تفال به حافظ یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ خط عذار یار که بگرفت ماه از او..
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (2 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر