Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:29:29 GMT

سرنوشت هاتگرام و تلگرام طلایی چه می شود ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۰۰۲۸

سرنوشت هاتگرام و تلگرام طلایی چه می شود ؟

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  ابوالحسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در توضیح مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و مقررات فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی گفت: طبق این سند پیام‌رسان‌های خارجی دارای بیش از یک میلیون کاربر باید در کشور نماینده پاسخگو داشته باشند زیرا همچنان که پیام‌رسان‌ها در اروپا حق ندارند اطلاعات مردم اروپا را خارج کنند در ایران نیز نباید اطلاعات اجتماعی، اقتصادی و خصوصی مردم را از کشور خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در پاسخ به این سؤال که این تعریف شامل شبکه‌های اجتماعی  نیز می‌شود، گفت: تعریف پیام رسان در این سند شامل شبکه‌های اجتماعی است. دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سؤال که آیا با این تعریف فعالیت اینستاگرام در کشور غیرقانونی است، گفت: سیاست را توضیح دادم اینکه اجرا در چه مرحله‌ای باشد، متفاوت است اما طبق این سند اینستاگرام در داخل کشور نماینده پاسخگو داشته باشد و اطلاعات شهروندان را خارج نکند.

 

 

هاتگرام و تلگرام طلایی بعد از پایان آذر مسدود نمی‌شوند

فیروزآبادی درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی گفت: معتقدیم پلتفرم‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای، بهداشتی، آموزشی، تجاری و پولی و بانکی باید در کشور بومی شوند. او ادامه داد: پلتفرم رسانه‌ای که شامل پیام رسان نیز می‌شود اکنون در کشور 50 میلیون کاربر دارد و امیدواریم تا سال آینده در زمینه بومی‌سازی این پلتفرم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: طبق سند این شورا برای تقویت پیام رسان‌های داخلی هاتگرام و طلاگرام برای دوره گذار پیش‌بینی شدند و به آنه مهلت داده شده تا به خودکفایی برسند که این سیاست در صنعت مونتاژ حاکم است و بعد از تاریخ اعلام شده سیاست‌های حمایتی‌مان را قطع خواهیم کرد.

 

فیروزآبادی در پاسخ به این سؤال که اگر هاتگرام و طلاگرام پس از پایان مهلت داده شده در پایان آذر ماه به استقلال از تلگرام نرسند آیا فیلتر خواهند شد، گفت:این پیام رسان‌ها مسدود نمی‌شود بلکه باید بتوانند مستقل از تلگرام به فعالیت خود ادامه دهند.

 

 

جنگ بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما به ضرر مردم است

او درباره اختلاف اخیر وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما درباره تحقق شبکه ملی ارتباطات و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: جنگ بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما به نفع هیچ کسی نیست و توسعه پلتفرم‌های بومی باید با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شود و این دعواها به ضرر مردم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ سازمان صدا و سیما صدا و سیما صنعت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی

به گزارش ورزش سه، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگویی با خبرنگار "ورزش‌سه"، اینطور حرف‌هایش را درباره میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا آغاز کرد: همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، فدراسیون والیبال متقاضی میزبانی جام باشگاه‌های آسیا بود. جلسات متعددی چه در دوره سرپرستی آقای مرادی و چه در دوره جدید با مسئولین برگزاری این رویداد در فدراسیون جهانی و آسیایی برگزار شد و پس از توافقات اولیه با طرف بین المللی در عرصه داخلی نامزدهای مختلفی مطرح شدند.

او ادامه داد: سه استان به صورت جدی بحث میزبانی آنها مطرح شد که فدراسیون پس از بررسی تمامی جوانب جلسه‌ای را امروز با دعوت باشگاه شهداب در استان یزد با حضور مسئولان استانی برگزار کرد و درنهایت توافقات برای اعطای میزبانی این رویداد در شهریور ماه سال جاری به یزد صورت گرفت.

تقوی درباره آخرین وضعیت تیم ملی و شرایط صابر کاظمی هم گفت: آقای کاظمی انصراف نداده‌اند. به زودی به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد. مشکلات شخصی داشتند که مرتفع شده و در یکی دو روز آینده به اردو اضافه خواهند شد.

او سپس در واکنش به این سوال که فدراسیون والیبال چه تدبیری برای جلوگیری از انصراف‌های سریالی اینچنینی در تیم ملی دارد، بیان کرد: ببینید من اعتقاد ندارم که بازیکن‌های ما منافع خودشان را بالاتر از منافع و خوشحالی مردم بدانند. والیبال برای مردم است و اگر شهرت، عزت و قدرتی هم هست به خاطر مردم است. مردم از برد و باخت ما خوشحال یا ناراحت می‌شوند. ان شاالله که اینطور نیست. اگر اینطور باشد مطمئن باشید اولین نفراتی که از این تصمیمات پشیمان خواهند شد، خودشان هستند. مردم این مسائل را می‌فهمند و توقع دارند بازیکنان برای آنها بجنگند. پس بنابراین عواقب این موضوع در ابتدا به خود بازیکنان می‌رسد. اگر آنها منافع خودشان را بالاتر از منافع مردم بدانند.

او در ادامه اضافه کرد: ان شاالله که اینطور نیست. الان نمی‌خواهم بگویم که چه برخوردی فدراسیون والیبال با انصراف‌های اینچنینی خواهد داشت، اما بدانید که ما از منافع مردم و منافع والیبال دفاع می‌کنیم؛ بدون در نظر گرفتن شرایط ایجاد شده. هیچ چیزی بالاتر خوشحالی و منافع مردم نیست. وظیفه داریم از حقوق والیبال و مردم دفاع کنیم و قطعا این کار را با تمام وجود و قاطعیت انجام خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • پیام تبریک مدیرعامل مس بابت قهرمانی در لیگ برتر
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی