Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: افسانه مطلقه بود و در باند شیطانی مامور بود تا زنان با دیدن او به دام شوم بیفتند.

پدر و مادرم نام افسانه را برایم انتخاب کرده بودند و از قضا زندگی ام هم فقط به یک افسانه شبیه شد حالا با جرایمی که مرتکب شده ام، قرار است به اتهام مفسد فی الارض محاکمه شوم. روزهایی که با اعضای باند بودم و زجرکشیدن طعمه ها را می دیدم هیچ وقت فکر نمی کردم که روزی باید در برابر قانون Law پاسخگوی اعمال شیطانی ام باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ها بخشی از اظهارات زن ۲۴ساله ای است که در حضور کارآگاهان عملیات ویژه پلیس Police آگاهی خراسان رضوی به جرایم وحشتناکی که مرتکب شده بود اعتراف می کرد. افسانه ادامه داد: ۴ساله بودم که پدرم فوت کرد و من در سال اول دبیرستان ترک تحصیل کردم در همان زمان هم با پسرخاله یکی از دوستانم در گرگان تلفنی آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم اما زندگی مشترک ما بیشتر از ۳سال طول نکشید و او مرا به خاطر برخی مسائل خاص طلاق داد من هم به مشهد آمدم و در منزل یک فرد متمول سرایدار شدم جهیزیه ام را هم زیر پله های منزل مادرم گذاشتم تا این که یک روز وقتی کنار خیابان منتظر تاکسی بودم سواری پژو ۴۰۵ مقابلم توقف کرد، من هم بلافاصله سوار خودرو شدم. راننده آن سواری «ع» (سرکرده باند) بود داخل خودرو تلفنی با مادرم صحبت می کردم و مشکلاتم را برای او توضیح می دادم. وقتی تلفن را قطع کردم «ع» سر صحبت را باز کرد و گفت می تواند در یک کارگاه تولیدی برایم کاری پیدا کند. آن روز شماره تلفنم را به او دادم و به این ترتیب رابطه من و «ع» شروع شد. پس از گذشت چند روز فهمیدم که او سرکرده یک باند زورگیری است ولی به روی خودم نیاوردم و با او و همدستانش همراه شدم ما زنانی را که طلا داشتند سوار می کردیم و اعضای باند پس از تجاوز و آزار و اذیت طعمه ها، طلاها و اموال آن ها را با تهدید چاقو می گرفتند که من هم در زورگیری ها به آن ها کمک می کردم.به این ترتیب جرایم ما به شهرهای دیگر کشور هم کشیده شد و من شب ها در خودرو سر کرده باند می خوابیدم. وقتی التماس عاجزانه و گریه های طعمه ها را که برخی از آنان فرزند کوچک هم داشتند می شنیدم هیچ وقت فکر نمی کردم که خودم روزی باید در برابر قانون گریه کنم. «ع» متاهل بود و تنها یک نفر از اعضای باند ما مجرد بود اما من به این مسائل اهمیتی نمی دادم. در برخی از زورگیری ها وقتی طعمه با دیدن من اطمینان می کرد و سوار پژو می شد دیگر ماموریت من تمام می شد و با پیامک دیگر اعضای باند، از خودرو پیاده می شدم تا یکی دیگر از همدستان «ع» بتواند سوار شد. حالا هم که شاکیان را می بینم به یاد خواهش ها و گریه های آن ها می افتم که چگونه به من التماس می کردند تا فقط طلاهایشان را بگیریم ولی من وحشیانه آن ها را کتک می زدم که ساکت باشند. کاش زمان به عقب بازمی گشت و من راه درست را انتخاب می کردم اما ... اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

عروس پوتین سران عرب را به وسوسه انداخت+ فیلم زنم عصمت با یکی از دوستان صمیمی ام همخوابی شیطانی می کند سقط جنین دختر تهرانی در خانه مجردی پسر دانشجوی پزشکی / مینو زنده نماند بسته حمایتی بازنشستگان بزودی واریز می شود+جزییات کار زشت پرستار 37 ساله با سالمندان / 85 سال زندان برای این زن+عکس اختلاف بر سر پارکینگ قتل مدیر مسئول یک نشریه را رقم زد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قاتل دختر 10 ساله نام خود را روی بدن مقتول خالکوبی کرد+ عکس اجاره خانه تیمی در خیابان پاسداران تهران / 12 سال عملیات خزنده در این خانه به پایان رسید ! این 2 شرور تهرانسر را به هم ریخته بودند / عکس خالکوبی های عجیب را ببینید + تصاویر بی سوادی مجری من وشما در این برنامه افتضاح به وجود آورد+ عکس حادثه عجیب هنگام خواستگاری یک مرد از زن مورد علاقه اش / پلیس در جستجوی این زوج است + فیلم واکنش آشنا و پارسایی به توهین سردار نقدی به کوروش بزرگ فیلم لحظه فرار بی ام و سوار از محاصره دزدان مسلح در خیابان خلوت حکم عجیب زنی که برای ماموران زندان طنازی می کرد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: قانون Law پلیس Police منزل اخبار حوادث پدر اتهام زندگی محاکمه شوم عکس دختر زندگی زن مرد قتل روزنامه در خیابان من عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج

همشهری آنلاین: ابوالحسن تهامی در میان انبوه آنونس‌های فیلمفارسی که گفته در اندک فیلم‌هایی که علی نصیریان بازی کرده یک جمله تکراری را برای توصیف او به‌کار می‌برد: بازیگر ارزنده ‌تئاتر. تأکید روی ارزندگی بازیگران تئاتر نسبت به بازیگران سینما به مناقشه ریشه‌داری برمی‌گردد که از مناسبات اداری برخاسته از اداره تئاتر از ادارات وزارت فرهنگ و هنر در خیابان پارس سرچشمه می‌گیرد، اداره‌ای که علی نصیریان مدیر و سال‌ها آدم اولش بود.

وقتی وزارت فرهنگ و ‌هنر در سال۱۳۴۳ با وزارت اول و آخری مهرداد پهلبد تعداد قابل توجهی بازیگران تئاتر به‌عنوان کارمند اداره تئاتر استخدام و حقوق‌بگیر این مجموعه شدند. این بازیگران بدنه هنری نمایش‌های تله‌تئاترهایی بودند که پای ثابت برنامه‌های تلویزیون ملی ایران محسوب و به‌صورت زنده از استودیو اجرا و پخش می‌شد. انشقاق بازیگران همچون خوانندگان بدون مسئله نبود. وقتی با تاسیس رادیو، خوانندگان رادیو را پیرنیا برای گلها دستچین کرد باعث شد که خوانندگانی که محل عرضه آثارشان در اجراهای زنده باشد، مسیر دیگری را در حرفه خود پیش بگیرند و همین جدایی‌ها زمینه بروز تعریف‌های تازه در حرفه‌های هنری شد. بازیگران تئاتر برای انتخاب خود شأن و منزلتی قائل بودند و این ‌شأن را دلیل حضورشان در ساختمان خیابان پارس می‌دانستند و غیبت در تماشاخانه پارس لاله‌زار منهدم شده.

وقتی در دهه ۱۳۴۰ ستارگان سینما شهرتی فراگیر را برابر کمتر دیده‌شدن بازیگران تئاتر در جامعه هنرپیشگی ایران راه انداختند، تمایز بازیگری علمی و مبتنی برآموزش در برابر بازیگری حسی و مبتنی بر غریزه در مجلات هنری بحث داغی شد. وقتی داریوش مهرجویی به ایران آمد تا فیلم بسازد برای ساختن فیلم‌هایی که شبیه «الماس۳۳» نشود راهی اداره تئاتر شد تا بازیگران ۲ تله‌تئاتر معروف را برای ساخت فیلم سینمایی دستچین‌کند. علی نصیریان و عزت‌الله انتظامی شاخص‌ترین بازیگران تئاتر بودند که در میانه دهه ۴۰ با ایفای نقش‌اول فیلم‌های «گاو» و «آقای هالو» سعی کردند تا مرزهای نظری بازیگر را با ستاره به شکل عملی تبیین کنند. اقبال ستاره در تداوم ویژگی‌های شکل‌دهنده ستاره بودنش بوده است و شهرت بازیگر از توانایی‌های فراوانش برای ایفای نقش‌های مختلف.

در دهه ۱۳۵۰ نصیریان بر این اساس هم سرایدار شد و هم ستارخان. هم «مهرگیاه» را بازی کرد و هم «دایره‌ مینا» را. اما کولاک با انقلاب اتفاق افتاد. وقتی صحنه از تئاتر شهر تا سینما شهرقشنگ برای هنرنمایی بازیگران اداره تئاتر فراخ شد. همه بازیگران میانسال فیلم گاو بازیگران نقش‌اول فیلم‌های دهه ۱۳۶۰ شدند. نصیریان به کمک سابقه تئاتری و مهارتش در تحلیل شخصیت و حضور جوانان جویای‌نام و کارگردانان خوشنام توانست مجموعه قابل توجهی از نمونه‌های بازیگری در سینمای ایران را ثبت کند. هنوز بازیش در نقش قاضی شارح در تلویزیون و میرزا نوروز در سینما در میان مردم نقل محافل است. هنوز دیالوگ شبانه ابوالفتح به رضا وایرال می‌شود و گفت‌وگوی مظفرالدین‌شاه با کمال‌الملک می‌چرخد. هنوز شکل انتقامش با کوبیدن مجسمه شاه بر فرق حسین پرورش را به یاد می‌آورند و هم انتظار بی‌سرانجامش برای ملاقات با شاه را در روز باشکوه. اوج این همه شکوه وقتی رقم خورد که نصیریان و انتظامی به لطف وسترن عشایری مسعود جعفری جوزانی و فیلمنامه تراش‌خورده سعید مطلبی روبه‌روی هم قرار گرفتند. داوران پنجمین جشنواره فیلم فجر از میان انتظامی برای عباس‌آقای اجاره‌نشین‌ها و نصیریان برای آقا علی‌یار، جایزه را به داریوش ارجمند تازه‌نفس دادند تا خود را از سرگیجه انتخاب بین اتفاقات ایجادشده توسط بازیگران اداره تئاتر خلاص کنند.

دهه ۱۳۷۰ دهه مهاجرت و کم‌کاری نصیریان با پرکاری دهه ۱۳۸۰ جبران شد. نصیریان در ششمین دهه زندگیش پرکارترین بازیگر بین هم‌نسل‌های خود بود که اغلب کم‌کار و گزیده‌کار و بیکار شده بودند. در میان انواع فیلم‌سینمایی و تله‌فیلم و سریال که در این دهه بازی کرد با بازی در نقش‌اول سریال مناسبتی میوه ممنوعه شهرت فراموش‌شده‌اش را در میان مردم احیا کرد. احترامی که از به‌کار بردن کلمه ارزنده به کلمه استاد تغییر کرده بود.

در دهه ۱۳۹۰ علی نصیریان نخستین‌بار برای فیلم مسخره‌باز جایزه نقش مکمل گرفت. او روی صحنه روبه حاضران اختتامیه سی‌وهفتمین دوره جشنواره فجر از اینکه او را دوم توصیف کردند، گلایه کرد. حرفی که باعث شد همه، تاریخ جشنواره را دوباره مرور کنند. واکنش به این مرور جایزه سال بعد برای فیلم هنوز اکران‌نشده هفت‌بهار نارنج بود.

«نوروز» جدیدترین فیلم این کهنه‌کار سینما و تئاتر است که برنامه نوروزی امسال سینماهاست. مهم‌ترین نکته فیلم حضور خود نصیریان است که هنوز به اندازه همان سال‌های دهه ۱۳۴۰ به بازی و نمایش و سینما عشق دارد. عمرش درازباد.

کد خبر 840954 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران تئاتر سینمای ایران مجله سینمای ایران

دیگر خبرها

  • برزیلی ها به دنبال تنبیه دنی آلوز؛ مجسمه اش را جمع کنید!
  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی زنان در سال جدید
  • دربند صحنه مملو از گردشگران نوروزی است
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • نقش غرب در جنایت تجاوز صهیونیست‌ها به زنان غزه