Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@14:00:52 GMT

3 تن انار از باغ هاي حاجي آباد برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۰۴۴۸

3 تن انار از باغ هاي حاجي آباد برداشت شد

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مديرجهاد کشاورزي حاجي آباد گفت: برداشت انار در اين شهرستان از نيمه مهرماه آغاز شده و تاکنون 3 تن انار روانه بازار شده است.

مهدي عباسپور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: امسال ميزان برداشت از هر هکتار از متوسط ساليانه بيشتر شده است اما قيمت خريد در باغ کاهش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سال گذشته هر کيلو انار به قيمت 40 هزار ريال از کشاورزان خريداري مي شد درحالي که امسال به 15هزار ريال تا 18 هزار ريال کاهش يافته است.
مديرجهاد کشاورزي حاجي آباد سطح زير کشت انار در اين شهرستان را 190 هکتار با پيش بيني عملکرد 11 تن در هکتار اعلام کرد.
به گفته وي، رقم هاي رباب، پوست سفيد، اشکفتو، گلوسرخ در اين شهرستان کشت شده و بيش ترين سطح زير کشت مربوط به روستاي دهنو، خوشنوآباد، باغات و سيرمند است.
مديرجهاد کشاورزي حاجي آباد افزود: برداشت انار تا اواخر آبان ادامه دارد و محصول برداشتي منطقه به تهران، خراسان و استان هاي همجوار ارسال مي شود.
شهرستان حاجي آباد مهم ترين منطقه کشت انار در هرمزگان به شمار مي رود.
اين شهرستان به دليل شرايط آب و هوايي خاص خود براي توليد خربزه، هندوانه، هلو، انار، زردآلو، انگور ياقوتي و خرما و اغلب درختان منطقه هاي سردسيري و گرمسيري بسيار مستعد و پر رونق است.
شهرستان حاجي آباد 31 هزار و 189 هکتار زمين هاي زير کشت دارد که 21 هزار و 238 هکتار آن زير کشت انواع محصولات زراعي شامل 4 هزار و 824 هکتار مرکبات، 50 هزار و 52 هکتار کشت نخل و 80 هکتار نيز کشت گلخانه اي است.
در اين شهرستان همچنين 24 هزار و 700 نفر در زمينه هاي کشاورزي و گرايش هاي آن شامل 22 هزار و 500 نفر در بخش زراعت، باغباني و صنايع وابسته مشغول به کار هستند.
9887/2094
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899942

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس