Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:49:55 GMT

2500 مستمری بگیر خارجی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۰۶۵۳

2500 مستمری بگیر خارجی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

تهران- ایرنا- معاون مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: تا پایان سال 96، تعداد 2 هزار و 581 نفر مستمری بگیر خارجی با خانواده های خود تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بودند که از این تعداد، هزار و 390 نفر را مستمری بگیران عراقی تشکیل می‌ دهند.

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، مهراد ابراهیم زاده روز دوشنبه اظهار داشت: به استناد دستور اداری سال 79 سازمان تامین اجتماعی و به منظور رفاه حال مستمری بگیران این سازمان اعم از بازنشسته ها، ازکارافتاده ها و بازماندگان که صرفا محل سکونت آنان کشور عراق است و همچنین برای جلوگیری از پراکندگی پرونده های مستمری بگیران در سطح کشور، تمام پرونده ها در شعبه پیرانشهر استان آذربایجان غربی که نزدیکترین شعبه به خاک عراق است، متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور رفاه حال مستمری بگیران ساکن کشور عراق انجام شده است، گفت: پرونده مستمری بگیران عراقی که در ایران زندگی می‌کنند، به منظور جلوگیری از تردد اضافی و عدم تحمیل هزینه به این افراد، به شعبه پیرانشهر ارسال نمی شود.
معاون مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه این سازمان هیچ نماینده ای را برای پیگیری امور بیمه آنان در عراق به رسمیت نمی شناسد، گفت: تمام تعهدات قانونی و خدمات بیمه‌ای از سوی شعبه پیرانشهر به مستمری بگیران، به استثنای مواردی که به صورت الکترونیکی است، به صورت حضوری ارائه می‌شود و هرگونه واسطه‌گری در این ارتباط، غیرقانونی بوده و مورد تأیید سازمان نیست.
وی اظهار داشت: به همین منظور و جهت خدمت رسانی به مستمری بگیران ساکن عراق و همچنین انجام تمام امور بیمه ایرانیان مقیم کشور عراق، کارگزار رسمی از سوی اداره کل اتباع معرفی شده که با مراجعه به سایت اداره کل اتباع به نشانی www.mss.tamin.ir و اخذ شماره تماس و نشانی کارگزاران رسمی برون مرزی می‌توانند امور بیمه‌ای خود را با سهولت بیشتری پیگیری کنند.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به آنها ارائه می دهد.
اجتمام* 7268*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تامين اجتماعي مستمري بگير خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد، برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

کد خبر 749719

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم