Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرانگیز چهرازی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و ششمین فن بازار استان خوزستان که در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا است، اظهار کرد: در خصوص بیماری‌های تنفسی پس از اولین بارش‌های پائیزی در استان خوزستان به خصوص در شهرستان اهواز، تاکنون تحقیقات بر روی تمامی دانه‌های گرده انجام‌شده و نمی‌توان به صراحت گفت که دانه‌های کنوکارپوس هم میان این دانه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معتقد هستم دانه گرده کنوکارپوس در میان دانه‌های آزمایش‌شده نبوده است؛ کارهای علمی که انجام داده‌ایم نشان می‌دهد دانه‌های گرده کونوکارپوس در کیسه آن بسته باقی می‌ماند و ما در تحقیقات این کسیه را به سختی توانسته‌ایم با سوزن باز کنیم و دانه گرده را ببینیم و دانه‌های گرده این درخت به صورتی نیست که از کیسه باز و در هوا پخش شوند.

چهرازی بیان کرد: در فصل پائیز سالی که ۹۰ درصد درختان کنوکارپوس هرس شد، تعداد بیشتری از مردم دچار بیماری تنفسی شده و به بیمارستان‌ها مراجعه کردند درحالی‌که درختان گرده‌ای نداشتند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بر روی بیماری‌زایی دانه‌های درخت کونوکارپوس هیچ‌گونه تحقیقاتی انجام‌نشده است، گفت: تحقیقات دانشکده کشاورزی نیز نه در خصوص بیماری‌زایی بلکه بر روی مورفولوژییکی(ریخت‌شناسی) این درخت بوده است. در این راستا گل‌های درخت کنوکارپوس بازشده و کیسه‌های گرده را زیر میکرسوکوپ مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز مسئله دانه‌های گرده را مطرح کرده است اما اشاره‌ای به نوع آن نداشته و این مسئله جای تحقیق دارد.

 چهرازی خبر داد: دانشگاه شهید چمران اهواز تحقیقات بر روی حساسیت‌زایی دانه‌های گرده درخت کنوکارپوس را انجام خواهد داد که انجام آن یک سال زمان خواهد برد.

 به گزارش خبرنگار مهر، در چند سال اخیر تعداد مراجعان به بیمارستان‌های برخی از شهرهای استان با علایمی از جمله تنگی نفس همزمان با نخستین بارش فصل پائیز افزایش بسیاری داشته که علل این مسئله همچنان در دست بررسی است. از آلاینده‌های شرکت‌های صنعتی و دانه‌های درخت کنوکارپوس به عنوان عواملی نام‌برده می‌شود که می‌تواند تشدیدکننده این مسئله باشد.

کد خبر 4474777

منبع: مهر

کلیدواژه: باران تحقیقات علمی حساسیت دانشگاه شهید چمران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم

بر اثر بارش‌های شدید باران، رودخانه شور دهستان گرده کوه هم دچار سیل شد.

این بارندگی خوشحالی مردم و خصوصا کشاورزان را در پی داشته است.

به گفته کارشناس هواشناسی، در این مدت مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی       باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • تحقیقات علمی بر روی کیفیت آب همدان انجام شد
  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • دردسرهای آلرژی در زیباترین فصل سال!
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت