Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکاران اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی با مشکلات مالی مواجه هستند، آنها علاوه بر هزینه‌های شخصی نظیر خریداری موتور و ماشین‌های گرانقیمت، با کمبود پیست استاندارد نیز مواجه هستند. ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، اتومبیلرانی و موتورسواری ورزشی مفرح و پرهیجان بوده که افراد بسیاری را در خراسان رضوی جذب خود کرده است، این ورزش رشته‌های مختلفی دارد که بخش عمده‌ای از ورزشکاران در موتور کراس آن فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتومبیلرانی و موتورسواری با وجود تعداد بالای ورزشکاران آن، از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیستند و ورزشکاران آن با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، آنها اسپانسری ندارند و حمایت‌های ارگان‌ها نمی‌تواند تأثیر بسزایی بر وضعیت ورزشکاران بگذارد.

موتورسواران در وضعیت وخیم مالی

سمانه حمیدی؛ نایب قهرمان مسابقات کشوری موتورسواری اظهار داشت: به عنوان نخستین بانوی موتورسوار خراسان رضوی انتخاب شدم و در نخستین مسابقات در روز 22 بهمن‌ماه سال 1395 مقام نایب قهرمانی را کسب کردم، فعالیت‌های زیادی داشتم و تمریناتم را به طور مداوم انجام می‌دهم.

وی تصریح کرد: با اجرای تمریناتم توانستم مجدداً در مسابقات کشوری سال 96 نیز مقام دوم را کسب کنم، از سه سال گذشته تاکنون بانوان زیر نظر وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، خراسان‌رضوی به‌عنوان نخستین استان دارای پیست تخصصی بانوان شناخته شده است اما وضعیت مناسبی از لحاظ مالی ندارد.

هزینه تجهیز پیست توسط ورزشکاران پرداخت می‌شود

حمیدی ادامه داد: تنها هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی از ورزشکاران حمایت کرده و هیچ ارگان دیگری در این امر کمک نمی‌کند، تمامی هزینه‌‌های ورزشکاران به صورت شخصی تأمین می‌شود، همچنین این هیئت تنها یک زمین موتورسواری در اختیار داشته که آن را در دسترس ورزشکاران قرار داده است.

وی بیان کرد: غیر از آن تاکنون هیچ امکانات دیگری در اختیار ورزشکاران نبوده است، حتی پیست با امکانات شخصی درست شده و تمامی هزینه‌ها باید از سوی ورزشکار تأمین شود، بنابراین ورزشکاران با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکنون هیچ اسپانسری از ورزشکاران حمایت نکرده است.

قیمت موتورهای حرفه‌ای؛ 130 میلیون تومان

حمیدی گفت: با افزایش دلار به دلیل وارداتی بودن قطعات موتورسواری، هزینه‌ خرید تجهیزات بسیار بالا رفته است، تا پیش از افزایش دلار برای خرید موتور، لوازم ایمنی و لباس در سطح معمولی پنج میلیون تومان کافی بود اما در حال حاضر باید همان تجهیزات را با 15 میلیون خریداری کرد.

نایب قهرمان مسابقات کشوری موتورکراس خاطرنشان کرد: برای فعالیت در سطح حرفه‌ای باید 100 میلیون تومان در نظر گرفت، قیمت موتور حرفه‌ای به 130 میلیون تومان رسیده و لوازم ایمنی هزینه‌های بالایی دارند.

امکانات توسط ورزشکاران فراهم شده است

هاشم علما؛ قهرمان مسابقات کشوری اتومبیلرانی در ارتباط با رتبه خود در کشور اظهار داشت: تاکنون چندین مقام در سطوح مختلف کسب کرده‌ام که از آنها می‌توان به مقام نخست مسابقات قهرمانی کشور در کلاس BPGT اشاره کرد، مقام‌های استانی زیادی تاکنون کسب کرده‌ام.

اصفهان| تمام پیست‌های اسکی فعال کشور با فدراسیون همکاری می‌کنندشیراز صاحب پیست بین‌المللی اتومبیلرانی و ‌موتورسواری می‌شوداصفهان| تغییرات پیست فریدونشهر باید با تأیید فدراسیون اسکی باشد

وی تصریح کرد: تاکنون با وجود پرطرفدار بودن این رشته ورزشی حمایت چندانی از آن صورت نگرفته وتمامی هزینه‌ها به صورت شخصی پرداخت می‌شود، امکانات نیز بسیار ضعیف بوده و همان امکانات ضعیف توسط ورزشکاران تهیه شده است، ورزشکاران با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند.

آسفالت پیست اتومبیلرانی نیاز به بازسازی دارد

قهرمان مسابقات کشوری اتومبیلرانی با اشاره به کمبود پیست استاندارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات ورزشکاران اتومبیلرانی و موتورسواری، فقدان اسپانسر است، همچنین آسفالت پیست مشهد بسیار ضعیف بوده و نیاز به بازسازی دارد، باید برای تحقق این امر از متولیان حمایت شود.

علما گفت: در سال‌های بسیار دور جوایز اهدا می‌شد اما به تازگی به دلیل برگزاری مسابقات بدون اسپانسر تنها کاپ قهرمانی و لوح تقدیر اهدا می‌شود، در صورت وجود اسپانسر بنا به میزان توانایی و بودجه آن می‌توان مبالغ مشخصی را به عنوان هدیه دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل میزان مبلغ در نظر گرفته شده برای ورود به این رشته ورزشی 20 میلیون تومان است، باید این مبلغ را برای تهیه یک ماشین ساده در نظر گرفت، پرداخت هزینه‌های این ورزش انتهایی ندارد و با هزینه بیشتر و ارتقاء خودرو می‌توان پیشرفت کرد.

گزارش از ثمره نمازی

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی