Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوه امتحان مرحله دوم نیز به صورت چهار‌گزینه‌ای خواهد بود و سرفصل های‌آن کتاب‌های شیمی سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه در سطح شیمی عمومی ۱ و ۲ دانشگاه است.

درباره المپیاد علمی ادبی نیز منابع درسی کتاب‌های فارسی پایه دهم، یازدهم و علوم و فنون ادبی ۱ و ۲ است. زبان عربی نیز شامل ادبیات، احادیث، ضرب‌المثل‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است. در شعر هم منابع اعلام شده شامل شاهنامه فردوسی به تصحیح جلال خالقی مطلق، چاپ دایرة المعارف بزرگ اسلامی (رستم و اسفندیار)، بوستان سعدی به تصحیح غلامحسین یوسفی (از آغاز باب دوم تا پایان باب پنجم)، پیشاهنگان شعر فارسی به کوشش محمد دبیر سیاقی (اشعار کتاب از آغاز تا ابتدای شاعران دیگر) است.

درباره نثر هم گلستان سعدی، به تصحیح غلامحسین یوسفی (همه کتاب)، قابوس‌نامه به تصحیح غلام‌حسین یوسفی (از آغاز باب ۳۰ تا پایان باب ۴۴)، سمک عیار به تصحیح پرویز ناتل خانلری، چاپ بنیاد فرهنگ ایران (صفحات ۱-۶۶) انتخاب شده است.

برای شعر معاصر نیز منابع نیما یوشیج (افسانه، ققنوس، اجاق سرد)، فروغ فرخزاد (از دفتر تولدی دیگر: آن روز‌ها، باد ما را با خود می‌برد، جمعه، تولدی دیگر/ از دفتر ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد: دلم برای باغچه می‌سوزد)، مهدی اخوان ثالث (از دفتر زمستان، سگ‌ها و گرگها، سترون/ از دفتر از این اوستا: قصه شهر سنگستان، پیوند‌ها و باغ، روی جاده نمناک/ از دفتر آخر شاهنامه: نادر با اسکندر، میراث، گفتگو) تعیین شده است.

برای داستان معاصر هم صادق هدایت، دو داستان کوتاه سگ ولگرد و داش آکل، محمد علی جمالزاده، داستان کوتاه فارسی شکر است ملاک آزمون خواهد بود.

در زمینه نمایشنامه هم غلام‌حسین ساعدی (چوب‌بهدست‌های ورزیل) و برای اطلاعات و درک ادبی، (فاقد منبع مشخص) اعلام شده است.

بنا به اعلام مرکز استعداد‌های درخشان توضیح‌ها و شروح منابع معرفی شده ضرورتا ملاک طرح سوال نیستند. همچنین المپیاد علمی زیست‌شناسی منابع مرحله اول آن، کتاب‌های زیست‌شناسی دبیرستان است و براساس آن‌چه اعلام شده انتظار می‌رود دانش‌آموزان شناخت کافی از مطالب کتاب‌های فیزیک و شیمی دبیرستان نیز داشته باشند.

برای المپیاد علمی فیزیک نیز منابع آزمون مرحله اول در سال ۹۷-۹۸، کتاب‌های علوم متوسطه اول، کتاب‌های فیزیک پایه ۱۰، ۱۱، و ۱۲ در متوسطه دوم، کتب ریاضی تا آخر پایه ۱۱ مربوط به رشته ریاضی فیزیک خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیمی شاهنامه شعر ایران جاده شکر فیزیک زمستان زیست شناسی شعر شیمی فیزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

ایسنا/مازندران رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل اظهار کرد:«ایلیا یزدانی» دانش‌آموز بابلی با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشور نفر اول تیم ۶ نفره المپیاد کشوری شد که در رقابت المپیاد جهانی در انگلستان شرکت می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه امروز از ۴۷۵ پذیرفته شده مرحله اول المپیاد علمی شهرستان بابل تجلیل شد، اظهار کرد: تمامی پذیرفته شدگان مازندران در مرحله اول المپیاد علمی ۱۰۵۱ نفر بودند که ۴۷۵ نفر رشته از شهرستان بابل بودند.

مهدی اسدی امیری سهم قبولی شهرستان بابل در مرحله اول المپیاد علمی استان را ۴۵ درصد برشمرد و افزود: ۱۰۰ درصد دبیرستان‌های شهرستان بابل در المپیاد شرکت داشتند که در مجموع ۷۹۶۵ نفر رشته  ثبت نام کرده بودند.

اسدی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد هیجان آموزشی، دانش آموزان ۳۳ دبیرستان از ۴۸ دبیرستان ما توفیق قبولی در المپیاد داشتند، گفت: قبول شدگان از همه مدارس شهرستان از مدارس علوم ومعارف اسلامی، سمپاد، غیر دولتی، هیات امنایی، مدارس روستایی و شهری بودند که ۶۹ درصد مدارس ما در المپیاد مقام آوردند.

وی با بیان اینکه قبول شدگان در ۱۴ رشته مختلف بودند، یادآور شد: بیشتر قبول شدگان به ترتیب مربوط به رشته‌های ریاضی، جغرافیا، ادبی و شیمی بودند.

رئیس آموزش و پرورش بابل از کسب رتبه دوم در امتحان نهایی در سطح استان خبر داد و گفت: شرکت دانش آموزان در المپیاد علمی گام مثبت در افزایش میزان مطالعه و آمادگی برای آزمون نهایی و موفقیت در کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی غرب موجب نشد تا دانش آموزان ما از علم آموزش عقب بمانند، تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی هوشمندانه تمام ترفندهای دشمن را خنثی کرده و در المپیادهای علمی ملی و جهانی سرآمد هستند.

 اسدی بیان کرد: بابل این افتخار را داشت که ۱۱ سال متوالی با کسب رتبه نخست در حوزه المپیاد و کسب رتبه‌های کیفی کنکور شاخص کشور و استان باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • آغاز بزرگترین آزمون علمی در همدان
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»