Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:35:35 GMT

خودداری از زیاده‌روی در مصرف تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۲۲۷۵

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به مضرات زیاده روی در خوردن تخم مرغ اشاره کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: زیاده روی در خوردن تخم مرغ باعث به وجود آمدن کلف (لک و کک) در صورت می شود؛ کلف دانه هایی است شبیه به کنجد که در روی پوست صورت پیدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تخم مرغ، بیشتر ویتامین هایی را که تاکنون کشف شده را دارد، به استثنای ویتامین "ث" که از آن عاری است و این به دلیل آن است که ویتامین "ث" در ترکیب بدن مرغ ( و شاید همه حیوانات) دخالتی ندارد، هر چند ویتامین ها به طور کلی بر خلاف فلزات جزء مصالح ساختمانی بدن نیستند و در ترکیب آن دخالتی ندارند ولی وسیله ترکیب اجزاء و به هم پیوستگی مواد ترکیبی بدن هستند.   بیشتر بخوانید: پرهیز از خوردن همزمان "ماهی" و "تخم مرغ"   ویتامین ها میانجی و واسطه ای هستند که اجزاء خارجی را به اجزاء تحلیل رفته می نشانند ، اما ویتامین "ث" محرقی (سوزاننده ای) است که سایر ویتامین ها را می سوزاند و با این کار مواد لازم را جذب بدن می کند و چون جوجه در میان تخم مرغ برای تغذیه محتاج به سوخت و کالری نیست، لذا به ویتامین "ث" نیازی ندارد.   کمبود ویتامین "ث" باعث ایجاد رسوبات در بدن می شود و همین رسوبات است که مولد جوش و کهیر، لک ها و انواع اگزماها در روی پوست می شود.   بنابر این زیاده روی در خوردن تخم مرغ خوب نیست، خصوصا به علت داشتن کلسترول برای افراد مسن مناسب نیست.   منبع: قدس آنلاین انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری