Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ایرج حریرچی در نشست خبری افزود: بطور متوسط کیفیت درمان در بیمارستان‌های دولتی از خصوصی برابر یا بالاتر است.

وی در ادامه به زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۹ و شش دهم درصد سزارین و ۵۰ ممیز ۴ دهم درصد زایمان طبیعی در کشور ثبت شده است که با وجود کاهش سزارین، اما برمبنای آمار جهانی باید آمار سزارین حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد کل زایمان‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی افزود: به منظور تشویق مادران به زایمان طبیعی اتاق‌های‌ای دی آر (اتاق‌های مجهز خصوصی زایمان) در کشور راه اندازی شده است.

وی به احترام قانونی در طرح تحول سلامت به مادران جوان اشاره کرد و گفت: امکان زایمان در اتاق‌های خصوصی در ۲ هزار اتاق بیمارستانی فراهم شده است و اتاق‌های تک نفره جزو شیک‌ترین تخت‌های دولتی و خصوصی است و کادر درمانی باید تلاش کند که زایمان بدون درد را انجام دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۵۲۰ هزار نفر آموزش‌های ویژه بارداری را گذراندند، افزود: ۴۹.۶ زایمان‌ها به صورت سزارین انجام شده است و بقیه زایمان‌ها طبیعی بوده است.

حریرچی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۸۷ زایمان صورت گرفت و کمترین عوارض تولد در دنیا را داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیل داروخانه‌های گیاهی افزود: ترجیح دنیا به سمت درمان‌های گیاهی و جایگزین است به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن این درمان‌ها مورد اقبال است و در کشور ما لزوما درمان‌های گیاهی ارزان‌تر نیست.

وی با اشاره به اینکه باید بین گیاهان دارویی و دارو‌هایی با منشاء گیاهی و محصولات گیاهی تفاوت گذاشت، گفت: بهتر است دارو‌های گیاهی در مراکز شناسنامه دار عرضه شود و برخی پیشنهاد داروخانه گیاهی دادند و برخی داشتن داروخانه ترکیبی را پیشنهاد کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره کمک به هزینه نیازمندان در بیمارستان‌ها، افزود: در بیمارستان‌های دولتی فرانشیز پرداختی بسیار اندک است، در عین حال در بیمارستان‌ها هم مددکار حضور دارد و هم خیران مبالغی را در اختیاران مددکاران قرار می‌دهند و هم در برخی بیمارستان‌ها نیکوکاران حضور دارند.

وی گفت: برای خدمات سرپایی و بستری غیردولتی نیز خیران و سازمان‌های مردم نهاد به منظور کمک به نیازمندان حضور دارند و کمک می‌کنند؛ نکته کلیدی این است که با توجه به تجربه سال ۹۱ و ۲۰۰۸ در اروپا و با توجه به بالا رفتن تورم و کاهش قدرت خرید، نیاز مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با قیمت دولتی افزایش پیدا می‌کند.

حریرچی افزود: بخش خیریه نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد، اما حجم خیریه‌ها در حوزه سلامت در مقایسه با کشور‌های اروپایی و آمریکایی خیلی کم است و نیاز داریم فعالیت‌های خیریه در حوزه سلامت افزایش پیدا کند.

وی گفت: بیشتر خیران در حوزه ساخت و توسعه بیمارستان‌ها کمک می‌کنند، از طرفی نیاز است که تعرفه خدمات ارائه شده با توجه به نیاز مردم باشد.

حریرچی افزود: در حال حاضر تعرفه بیمارستان‌های خیریه حدود دو سوم تا سه چهارم بخش خصوصی است، درخواست ما این است که بخش خیریه علاوه بر احداث و توسعه مراکز درمانی و ارائه تجهیزات، در ارائه خدمت از لحاظ قیمت نیز به وزارت بهداشت کمک کند، زیرا در شرایط اقتصادی فعلی، مشکلاتی برای مردم در این زمینه ایجاد می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۸ بیمارستان خیریه در کشور وجود دارد که ۴ هزار و ۴۸۰ تخت مربوط به سازمان‌های خیریه است، گفت: حدود ۳.۲ درصد تخت‌های کشور در حال حاضر در اختیار بخش خیریه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بیمارستان دولتی تازه احداث خصوصی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل‌های اقتصادی ما راه حل‌های کمکی میان مدت هستند.

مجازات‌ها را طبقه بندی کردیم. اخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است ان هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می‌شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین‌ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می‌شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین‌های فروشگاه‌ها و ادارات لینک به فراجا می‌شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید دوربین‌های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

شهرداری‌ها را موظف کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

گشت ارشاد یا طرح نور الان طبق همان قانون سابق اجرا می‌شود، به محض اینکه این لایحه عفاف و حجاب اجرا شود دست پلیس خیلی باز می‌شود.

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

دیگر خبرها

  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند