Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:22:21 GMT

جنگ اعلام نشده دولت و رسانه های منتقد در فیلیپین

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۳۴۹۰

جنگ اعلام نشده دولت و رسانه های منتقد در فیلیپین

کوالالامپور- ایرنا- مدیر رسانه فیلیپینی 'راپلر' از مخالفان رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین ،پس از آنکه امروز با اتهام تقلب مالیاتی به دادگاه احضار شد، این اقدام را برنامه انسجام یافته دولت علیه فعالیت رسانه های مستقل و منتقد در فیلیپین اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه های آسیایی، خانم 'ماریا رساس' مسئول تارنمای راپلر امروز دوشنبه پس از حضور در دادگاه این اقدام را گام دولت این کشور به هدایت رودریگو دوترته رئیس جمهوری برای ارعاب رسانه های مستقل دراین کشور خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای راپلردر دوسال گذشته که رودریگو دوترته ریاست جمهوری را دراین کشور برعهده گرفته همواره از منتقدان سرسخت سیاست های مقابله با مواد مخدر دوترته بوده است.
مدیر این رسانه فیلیپینی گفت که این رسانه و سایر رسانه های مستقل در این کشور در دو سال اخیر با تلاش های زیاد دولت برای بسته شدن روبه رو بوده اند.
طبق گزارش رسانه های فیلیپینی در جریان سیاست جنگ علیه عاملان مواد مخدر دراین کشور جنوب شرق آسیا که از سال 2016 به اجرا گذاشته شده ، تاکنون بیش از 5 هزار نفر قربانی شده اند.
این درحالی است که نهادهای مدنی و گروههای حقوق بشری در فیلیپین آمارغیررسمی قربانیان برنامه مقابله با مواد مخدر دوترته در این کشور را تا 12 هزار نفر نیز برآورد کرده اند.
مدیر موسسه خبری راپلر پس از حضور در دادگاه اعلام کرد که مالیات لازم را پرداخت می کند اما اتهام تقلب مالیاتی از جانب دولت به دلیل گزارش های منتشره این شبکه خبری درحمایت از قربانیان برنامه مقابله با مواد مخدر رئیس جمهوری مطرح شده است.
دولت فیلیپین سال گذشته نیز اقدام به لغو مجوز فعالیت راپلر به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های خبری منتقد برنامه مقابله با مواد مخدر رئیس جمهوری کرد اما این رسانه توانست با همکاری پارلمان این کشور و سایر مخالفان مانع از اجرایی شدن این اقدام شود.
شبکه خبری راپلر در سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از روی کار آمدن دوترته در این کشور ، سیاست مقابله با مواد مخدر رئیس جمهوری را که براساس آمار رسمی تاکنون بیش از هزاران نفر قربانی به جای گذاشته به طور مستمر مورد انتقاد خبری قرار داده است.
کارلوس کانده پژوهشگر دیده بان حقوق بشر فیلیپین در واکنش به این موضوع گفت: اتهامات مطرح شده علیه راپلر بخشی از برنامه دولت دوترته برای آزار و اذیت، تهدید و ارعاب منتقدان است.
وی افزود: دولت دوترته منتقدان برنامه مقابله با مواد مخدر را با روش های مختلف تهدید می کند.
دولت دوترته تاکنون تعدادی از سناتورهای این کشور از جمله ' لیلا دی لیما' را نیز به جرم مخالفت با سیاست های رئیس جمهوری به همکاری با قاچاقچیان مواد مخدر متهم کرده و وی را به زندان انداخته است.
دولت دوترته موسسه خبری راپلر را متهم به عدم پرداخت مالیات کرده درحالیکه درآمد آن درسال 2015 افزون بر 162 میلیون دلار برآورد شده است.
فیلیپین دیلی اینکوئرر، ای بی اس- سی بی ان ABS-CBN از دیگر شبکه های خبری هستند که پیش از موسسه خبری راپلر مورد اتهام تقلب مالیاتی قرار گرفته اند.
دوترته در ماه مارس 2017 این دوشبکه خبری را که از منتقدان سیاست های وی بودند ، 'پسران شریر' نام برد و به آنها در مورد انتقاد از برنامه مقابله با مواد مخدر هشدار داد.
وی گفت من آنها را تهدید نمی کنم اما یک روز دراقدامات خود گرفتار خواهند شد.
دولت دوترته این شرکت های خبری را متهم به نقض قوانین مالیاتی در فیلیپین کرده و خواستار برخورد قانونی با آنها شده است.
اتحادیه اروپا ، برخی کشورهای غربی و قضات دیوان دادگستری لاهه پیشتر با صدوربیانیه های جداگانه ای برنامه مقابله با مواد مخدر دوترته را مورد انتقاد شدید قرار داده اند.
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فيليپين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون