Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:21:32 GMT

گالری دیلمان رایگان نمایشگاه برگزار خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۳۷۹۳

گالری دیلمان رایگان نمایشگاه برگزار خواهد کرد

تهران-ایرنا-گالری دیلمان بدون دریافت هزینه‌ای اقدام به برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان خواهد کرد و معرفی هنرمند و رساندن آثار به سطوح مختلف حرفه‌ای و بازارهای بین‌المللی بخشی از برنامه های گالری است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، علی مقدم حیدری در نشست خبری افتتاح گالری دیلمان با اشاره به دغدغه هنرمندان در مسائل مالی برای برگزاری نمایشگاه گفت: شخصا به عنوان هنرمند با مشکلاتی در برگزاری نمایشگاه ها روبرو بودم و از این رو برای حمایت ازهنرمندان فضایی را مهیا کردیم که هنرمندان به صورت رایگان از امکانات نمایشگاه و فضاهای تبلیغاتی ورسانه ای بهره مند شوند و در انتها قیمت گذاری آثار از سوی کارشناسان و هنرمندان حرفه ای طبق تعرفه رایج در گالری ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرهنری گالری دیلمان گفت: برنامه منظمی برای معرفی هنرمندانی تعریف کردیم که سالها کار کردند و کمتر دیده شدند که برای مثال سیمین اکرامی متعلق به همان دست از هنرمندان است که علی رغم تلاش بسیاری که در این حوزه کرده است زیر حجاب معاصر بودن، مانده‌است و بر همین اساس اولین نمایش عمومی خود را با آثاری از این مجسمه‌ساز پیشکسوت آغاز می‌کنیم.
مقدم اظهار کرد: اقتصاد هنر از مواردی است که مورد توجه این گالری است و در حال حاضر قبل از اینکه به صورت رسمی کار خود را در این مجموعه ای شروع کنیم در حوزه خرید و فروش آثار هنری ورود کردیم و تجربه های ارزشمندی داریم.تعاملی که با مجموعه دارها داریم این نوید را به ما میدهد که در روند کار شاهد حمایت این افراد باشید و در حال حاضر چندین هنرمند را در اختیار گرفتیم.
وی با تاکید بر جدیت انتخاب کیوریتور در فضاهای نمایشگاهی گفت: کیوریتورها بر اساس دانش و تجربه شخصی ام انتخاب می شوند و تلاش می کنم به وجه علمی و هنری کار دقت شود تا مفهوم کیوریتور به جمع آورنده آثار هنری تقلیل پیدا نکند. سیمین اکرامی، لادن بروجردی، ارسیا مقدم، مهری سراج، فریناز نصیرپور، حامد مصطفوی و کوروش قاضی مراد نیز از هنرمندانی هستند که مدت یک سال با گالری‌ دیلمان همکاری دارند و مجموعه آثار آنها را به صورت قسطی خریداری کرده‌ایم.
مقدم با اشاره به هنرمندان ایرانی مقیم در خارج از کشور گفت: یکی از برنامه هایی که برای خود تعریف کرده ایم شناسایی هنرمندان فعال در خارج از ایران است که در داخل کشور ناشناس هستند.برای مثال با هنرمندی در آلمان آشنا شدم که در رسانه ها و فضای هنری ایران هیچ ردپایی از وی وجود نداشت ولی زمانی که نام وی را به زبان آلمانی جستجو کردم متوجه شدم چقدر هنرمند حرفه ای، فعال و پر کاری است.
وی با اشاره به حضور کمرنگ آثار هنرمندان خارجی در ایران گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای حضور هنرمندان خارجی در ایران فراهم نیست. هیچ توجیه اقتصادی برای گالری های داخل کشور وجود ندارد و به چنین ریسکی کمتر گالری تن می دهد.

** جای خالی هنر ایران در فضای بین المللی
هدیه مرتاضیان،سرمایه گذار گالری با اشاره به جای خالی هنر ایران در فضای بین‌المللی گفت:در حال انجام رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی شعبه های خارج از کشورمان هستیم و تا دو سال آینده شعبه آمریکا را در شهر نیویورک راه اندازی و سپس کارمان را در دیگر کشورها گسترش خواهیم داد.
مجید کاشانی، گرافیست که طراح داخلی گالری دیلمان را به عهده داشته است، با اشاره به ضرورت هویت سازی در فرم گالری ها گفت: معمولا گالری ها به دنبال هویت بخشی به فضای خود نیستند.
وی افزود: طراحی گالری هنرمندانه معماری شده و طراحی منحصر به فردی دارد که سبب شده با فضا های تخت و بدون بُعد گالری هایی که عمدتاً در سالهای اخیر به سمت خانه های قدیمی گرایش داشته متفاوت باشد و حتی در لوگو هویت معماری این گالری لحاظ شده است.
گالری دیلمان به مدیریت علی مقدم اولین نمایش عمومی خود را با آثاری از سیمین اکرامی مجسمه‌ساز پیشکسوت آغاز می‌کند.این نمایشگاه با عنوان تخریب، جمعه 16 آذر در گالری دیلمان به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان ظفر (دستگردی) نبش خیابان کودکان غزه، آغاز به کار خواهد کرد.
فراهنگ**9031** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد