Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب رشد اظهار کرد: اعتقاد داریم آموزش و پرورش در کشور ما سهمی مناسب ندارد، این در حالی است که در دیداری که با مسئولان فرانسوی داشتیم آنها اذعان داشتند در تقسیم بودجه اولویت اولشان با آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بالاترین رقم بودجه سال ۹۷ به رفاه اجتماعی تعلق گرفت، گفت: این اولویت درست بود اما باید پس از این حوزه به ترتیب آموزش و بهداشت و امنیت در اولویت قرار می‌گرفت.

احمدی لاشکی تصریح کرد: سال گذشته اعتبار در لایحه بودجه آموزش و پرورش ۳۶ هزار میلیارد تومان بود، اعتباری که کمتر از ۱۰ درصد بودجه کل کشور را شامل می‌‎‌شد،پس از این اتفاق با چانه زنی در کمیسیون تلفیق، ۶۷۰۰ میلیارد تومان به بودجه اضافه شد و بودجه نهایی به بیش از ۴۲ هزار میلیارد رسید که قالب آن در خانواده بزرگ آموزش و پرورش صرف دستمزد خواهد شد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه تا اراده در دولت و مجلس برای آموزش و پرورش نباشد شرایط همین‌طور خواهد بود، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات آموزش و پرورش رفع شود و تحولی صورت گیرد، باید درباره آسیب‌های اجتماعی کمتر حرف زد و باید از آموزش و پرورش و جشنواره‌هایی که خوراکی خوب به آن می‌دهند، بهره گرفت.

وی افزود: سند تحول بنیادین نوشته شد اما کجا باید اجرا شود؟ برنامه درسی ملی مهم‌ترین حوزه زیرنظام است اما کجا باید دیده شود، امروز پتروس فداکار در موزه‌های هلند است و ما چقدر برای شهید فهمیده ها هزینه کرده‌ایم.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه اگر قرار است جامعه تحرک اساسی داشته باشد باید به ناشران و مولفان پناه آورد، گفت: این قشر حتی بیش از دانشگاه ها می‌تواند نیاز امروز جامعه را رفع کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیستم آموزشی ۶-۳-۳ حتی اگر اشکالاتی داشته باشد باید بر مبنای آن حرکت کنیم، گفت: سند تحول بنیادین شش زیر نظام دارد که برنامه درسی ملی مهم ترین آن است.

وی با اشاره به تصویر خالکوبی دست دیوید بکهام در کتاب درسی سواد رسانه‌ای پایه دهم تصریح کرد: یکی از نمایندگان به این موضوع اعتراض کرد بنابراین باید در تالیف کتاب درسی از متخصصان امر استفاده شود.

انتهای پیام/

لزوم استفاده از متخصصان در تالیف کتاب درسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیات رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرایت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087947 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی