Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@23:20:30 GMT

هشدار، زائده گوشتی همرنگ پوست را دست نزنید

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۴۷۱۷

به گزارش پارس نیوز، 

با دکتر غلامحسین غفارپور، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفتگو کرده ایم.

ماهیت اسکین‌تگ که گاه و بی‌گاه روی پوست خیلی از افراد ظاهر‌ می‌شود، چیست؟

اسکین‌تگ یا همان منگوله‌های پوستی، در واقع تومورهای خوش‌خیم بافت همبند هستند که به صورت ضایعه‌های برجسته و به شکل منگوله روی پوست ظاهر‌ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ضایعه‌ها بیشتر در ران پا، طرفین گردن، روی چشم و زیربغل دیده‌ می‌شوند.

اسکین‌تگ‌ها بیشتر در سنین بالای ۲۰ سالگی ظاهر‌ می‌شوند و در کودکان و نوجوانان کمتر شاهد بروز آن هستیم.

چه کسانی بیشتر در معرض بروز این ضایعه‌ها هستند؟

در بیشتر موارد، این ضایعه‌ها در افراد با زمینه ارثی بروز‌ می‌کنند. در عین حال عوامل محیطی هم در این زمینه موثر هستند.

افراد دارای اضافه وزن و چاق، زنان باردار و افراد دارای زمینه دیابت، مستعد بروز این اسکین‌تگ‌ها روی پوست خود هستند. در زنان باردار بروز اسکین‌تگ‌ها تحت‌‌تاثیر تغییرهای هورمونی هستند.

اسکین‌تگ‌ها چه عوارضی دارند؟

این ضایعه‌ها تقریبا هیچ عارضه‌ای ندارند و افرادی که در پی درمان آنها هستند، بیشتر جنبه زیبایی آن را مدنظر دارند.

قبلا گفتید این ضایعه‌ها، تومورهای خوش‌خیم بافت همبند هستند. امکان ورود این تومورها به فاز بدخیم و سرطانی‌شدن آنها وجود ندارد؟

نه، به هیچ وجه. ترسی که در این زمینه در افراد وجود دارد کاملا بی‌مورد است. این ضایعه‌ها استعداد سرطانی‌شدن ندارند.

درمان مناسب برای اسکین‌تگ‌ها چه درمانی است؟

بهترین، ساده‌ترین و کارآمدترین درمان برای این ضایعه‌ها، مراجعه به پزشک متخصص برای برداشتن آنها از روی پوست است.

متخصص پوست در درجه اول، پوست را به صورت موضعی بی‌حس‌ می‌کند و بعد منگوله را از روی پوست‌ می‌چیند. این روش به غیر از کیفیت بالا، دارای سرعت خوبی نیز هست و متخصص پوست‌ می‌تواند در مدت کوتاه تعداد زیادی از اسکین‌تگ‌ها را از روی پوست فرد بیمار بردارد.

روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند که البته به کارآمدی روش برداشتن نیستند. در سال‌های اخیر، استفاده از لیزر نیز برای درمان اسکین‌تگ‌ها متداول شده است.

اگر اسکین‌تگ‌ها درمان نشوند، عوارض خاصی ایجاد نمی‌کنند؟

همان‌طور که گفتم این ضایعه‌ها بیشتر از نظر زیبایی تحت‌‌درمان قرار‌ می‌گیرند.

عارضه خاصی در صورت عدم درمان ایجاد نمی‌شود، ولی امکان دارد مشکلات فیزیکی برای فرد به وجود آورد، مثلا هنگام تعویض لباس ممکن است اسکین‌تگ به لباس فرد گیر کند یا به دلیل تماس‌های مکرر دست خون‌آلود شود و باعث عفونت‌های سطحی شود.

بسیاری از افراد از عود دوباره اسکین‌تگ‌ها پس از درمان گلایه‌مند هستند. برای این مشکل چه کاری‌ می‌توان انجام داد؟

قابلیت عود مجدد برای اسکین‌تک‌ها وجود ندارد، ولی ممکن است در کنار منگوله قبلی، یک منگوله جدید ایجاد شود که ربطی به ضایعه درمان‌شده قبلی ندارد.

اگر قرار باشد روی پوست افراد ۵۰ منگوله به وجود بیاید همه آنها به وجود خواهند آمد و ایجاد آنها هیچ ربطی به درمان یا عدم درمانشان ندارد.

به نظر‌ می‌رسد درمان‌های سنتی هم برای اسکین‌تگ‌ها نسبتا جواب‌ می‌دهند. یکی از این روش‌ها بستن محکم نخ به دور پایه منگوله است که بعد از مدتی منگوله، خشک‌شده و‌ می‌افتد. نظر شما در مورد این درمان‌ها چیست؟

به‌طورکلی این شیوه‌های درمانی سنتی منسوخ شده اند و روش‌های جایگزین بهتر و علمی‌تری برای این ضایعه‌ها وجود دارد. ضمن اینکه روش نخ بستن، عوارض جدی‌ای را هم به دنبال دارد.

بستن اسکین‌تگ با نخ برای جدا شدن تدریجی آن از پوست، باعث بدون خون شدن بافت منگوله‌ می‌شود. این محیط بی‌خون مناسب‌ترین محیط برای رشد و تکثیر میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا است.

تفاوت روش نخ بستن سنتی با روش برداشتن توسط متخصص، این است که متخصص در مطب با برداشتن منگوله از روی پوست، روی پوست یک زخم فعال ایجاد‌ می‌کند که در برابر عوامل بیماری‌زا فعال است.

به شدت تاکید‌ می‌کنم که افراد برای درمان اسکین‌تگ‌ها از روش‌های سنتی مانند نخ بستن خودداری کنند و حتما برای این کار به متخصص پوست مراجعه کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پوست هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کودکان و نوجوانان وزن زنان درمان زیبایی پزشک متخصص لیزر مشکلات رشد پوست درمان زنان کودکان و نوجوانان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲