Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:28:36 GMT

شهرداران یک روز با ویلچر سر کار بروند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۵۰۱۶

شهرداران یک روز با ویلچر سر کار بروند

شریعتمداری گفت: از همه شهرداران مسولان سراسر کشور می خواهم یک روز مسیر منزل تا محل کار خود را با ویلچر طی کنند تا ببینند معابر شهر مناسب سازی شده است یا خیر.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد شریعتمداری» امروز دوشنبه (12 اذر)در همایش روز جهانی معلولان گفت: از همه شهرداران مسولان سراسر کشور می خواهم، یک روز  مسیر منزل تا محل کار خود را با ویلچر طی کنند تا ببینند معابر شهر مناسب سازی شده است یا خیر،تا با درک شرایط  معلولان تلاش بیشتری برای حل مشکلات آنها بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: این سرنوشت احتمالی همه آنهایی است که امروز خارج از جامعه معلولان زندگی می کنند، چون احتمال اینکه با حادثه ای ما نیز به سرنوشت آنها دچار شویم ،بسیار زیاد است، بنابراین این مسایل از رگ گردن به ما نزدیک تر هستند.

 

وی در این مراسم معلولان نیازهای خود را که شامل لوازم کمک توانبخشی، سمعک، ویلچر مطرح کردند که ما قول می دهیم نسبت به رفع آن اقدام کنیم و هر سه ماه یک بار جلساتی با حضور معلولان و نمایندگان آنها برگزار و اقداماتی که در این مدت برای آنها صورت گرفته را گزارش دهیم.

 

شریعتمداری با بیان اینکه مسایل معیشتی بخش قابل توجهی از مشکلات امروز جامعه ما است، افزود: باید اقدامات لازم در راستای حل مشکلات جامعه و از جمله معلولان اتخاذ شود.

 

وی با بیان اینکه در ایران بیش از 500 کارآفرین برتر در عرصه جهانی داریم، اظهار کرد: ما می توانیم از مشارکت آنها به نفع معلولان استفاده کنیم.

 

شریعتمداری با بیان اینکه سرانه دانش آموزان معلول 4 برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: این مبلغ باز هم کافی نیست و باید افزایش یابد.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یک سوم از منابع بهزیستی باید صرف توانبخشی مددجویان شود.اظهار کرد: همچنین رییس سازمان بهزیستی و مسئولان مرتبط هم باید روشی را برای هزینه کرد این منابع اتخاذ کنند تا شفاف سازی شود و معلولان ببینند بدون پارتی بازی نیز وسایل توانبخشی به آنها اختصاص پیدا می کند.

 

شریعتمداری با بیان اینکه مسئولان نباید بدون مشارکت نمایندگان مردم تصمیم‌گیری کنند، اظهار کرد: مسئولان بهزیستی باید ارتباط نزدیکی با مردم و مددجویان برقرار کنند و مجلس هم باید بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت داشته باشد.

 

وی تصریح کرد:  برای مناسب سازی15 هزار و 200 خودرو اقدام کردیم ولی این تعداد، همه جامعه معلولان نیستند.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بیش از 14 هزار و 300 نفر برای اشتغال تحت آموزش قرار گرفتند.

 

وی اظهار کرد: دو سوم معلولان به دلیل بروز حوادث و سالمندی دچار معلولیت شدند، سعی ما این است با همکاری مشترک بین بهزیستی و مراکز پزشکی شرایطی را فراهم کنیم که از خدمات بیمه ای بهتری بهره مند شوند.

 

شریعتمداری با اشاره به اینکه 4.8 درصد از افراد، دارای معلولیت های سختی هستند، اظهار کرد: دو برابر این تعداد، معلولیتی هستند که شناخته نشده است.

 

شریعتمداری با بیان اینکه یک سوم، یک میلیارد معلول جهان، کودک هستند، افزود: همین جا وعده می دهم اولا بدون مشارکت نماینده معلولان تصمیم گیری نشود و در آینده نزدیک نیز نماینده ای از جامعه معلولان به عنوان مشاور بنده انتخاب شوند و همچنین یک سوم منابع بهزیستی هم در حوزه توانبخشی ذخیره خواهد شد.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند روزنامه شیراز روز جهانی معلولان اردبیل انقلاب اسلامی نیروی دریایی ارتش اقتصاد مسایل معیشتی محمد شریعتمداری روز جهانی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به شایعاتی در مورد تغییر نام دو باشگاه فوتبالی معروف گفت: هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره تغییر نام باشگاه استقلال گفت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پیروزی اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

وی افزود: مراسمی با حضور قهرمانان و دست اندرکارانی که سال گذشته برای کشور افتخار آفرینی کردند، برگزار خواهد شد و پاداش آنها که مبلغی معادل ۲۳۰ میلیارد تومان است به آنها پرداخت می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

دیگر خبرها

  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • توماس مولر پس از رکوردشکنی در لیگ قهرمانان اروپا: معمولا آدم ها در این سن روی ویلچر می نشینند / زیرنویس فارسی
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود