Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@13:48:35 GMT

دست و پنجه نرم کردن دختربچه یمنی با مرگ

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۵۰۳۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان ملل متحد اعلام کرده است یمن درگیر بدترین بحران بشری معاصر جهان است. حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودي به یمن، سبب اخلال در ورود کمکهای انسان دوستانه به بندر الحدیده یمن شده که مهمترین بندر برای ورود مواد غذایی به یمن و ارسال آنها به نقاط دیگر این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش تصویری خبرگزاری فرانسه تصاویری از یک دختر بچه ده ماهه یمنی به نام «امانی» منتشر کرده که دچار سوء تغذید حاد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته پزشک بیمارستان؛ امانی دچار «کواشیور کور» (سوء تغذیه شدید ناشی از کمبود پروتئین) است که عوارض شدیدی همچون مشکلات تنفسی، عفونت شدید سینه و پوسته پوسته شدن و زخم پوستی است.
حملات ائتلاف متجاوز سعودي و محاصره بندر الحدیده، موجب شده است میلیونها یمنی با خطر قحطی و سوءتغذیه شدید مواجه شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: يمن دختربچه سازمان ملل مواد غذايي اماني قحطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند