Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:16:31 GMT

توقف موقت جنگ تجاری چین و آمریکا دستاوردی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۵۲۲۸

توقف موقت جنگ تجاری چین و آمریکا دستاوردی ندارد

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه صنعت خرده فروشی آمریکا گفت که توقف 90 روزه جنگ تجاری میان آمریکا و چین دستاوردی ندارد و هیچ تغییری در روند تجاری دو کشور ایجاد نمی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه چاینا پست،'ریک هِفِنبین ' که اتحادیه صنعتی آن بیش از هزار برند اصلی آمریکا را تحت پوشش قرار می دهد افزود:تجار ما به رغم توقف موقت جنگ تجاری همچنان با وضعیت دشوار و پیچیده‌ای مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'ریک هفنبین ' براین باور است که تأثیر این توافق در اوایل سال آینده برای کارگران آمریکا و مصرف کنندگان ملموس خواهد بود.
اگرچه توافق موقت اعمال تعرفه‌های بیشتر بر صادرات چین را تا حدود زیادی به تعلیق در آورده اما ریک هلفنبیک می‌گوید، مشکلات حل نشده‌ و بازار به زمان بیشتری برای تنظیم و ثبات نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد بعد از توافق موقت ما بسیار خشنود شدیم اما واقعیت آن است که چیزی تغییر نخواهد کرد زیرا زمان این آتش بس بسیار کوتاه است .
به گزارش ایرنا، چین و آمریکا توافق کردند که به مدت سه ماه از وضع تعرفه‌های گمرکی اضافی بر اقلام وارداتی جلوگیری کنند تا بتوانند در دور جدید مذاکرات پیش رو به توافقی در مسئله تجارت مشترک دست پیدا کنند.
کاخ سفید روز یکشنبه دوم دسامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در جریان اجلاس سران جی 20 در آرژانتین به شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین گفته است آمریکا افزایش تعرفه بر 200 میلیارد دلار اقلام چینی را که قرار بود از روز یکم ژانویه اعمال شود را متوقف خواهد کرد.
در مقابل چین نیز تعهد کرده است میزان بسیار قابل توجهی از محصولات کشاورزی صنعتی و مرتبط با حوزه انرژی آمریکا را خریداری کند.
دو کشور همچنین دور جدید مذاکرات را به‌منظور حل مسائل تجاری مشترک آغاز خواهند کرد.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امريكا چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی دیگر از متخصصان یک شرکت دانش بنیان ایرانی است. 

بر اساس این گزارش، این تجهیز جز دستگاه‌های راهبردی با فناوری بالا در جهان محسوب می‌شود و از آن برای انتقال آب دریا به تاسیسات آب شیرین کن‌ها در جنوب کشور استفاده می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • آمریکا برای توقف جنگ در غزه اراده سیاسی ندارد
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • احتمال تعلیق موقت تباس از ریاست لالیگا
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران