Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، وزیر کشور دو ارتقاء جدید تقسیمات کشوری را به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در ابلاغیه‌ای به پورمحمدی استاندار جدید آذربایجان‌ شرقی با انعکاس مصوبه هیات وزیران مبنی بر ایجاد «شهرستان هوراند» در تابعیت استان آذربایجان‌ شرقی و ایجاد «بخش فندقلو» در تابعیت شهرستان اهر، دستور داد با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین‌نامه اجرایی آن، اقدام لازم در این زمینه دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش فارس حاکی است، این ابلاغ در حالی اتفاق صورت گرفته است که این شهرستان از سال 92 صاحب فرماندار بوده و در مرداد ماه سال 1392 براساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

ابراهیم فریادخواه در دوم مردادماه سال ۹۲ و اواخر دولت دهم با اعلام ارتقاء هوراند، به شهرستان به عنوان نخستین فرماندار این شهرستان منصوب شد و در حالی که دولت روحانی معتقد بود تشکیل این شهرستان مصوبه هیات وزیران ندارد، اما زین‌العابدین مردانیان با صدور حکمی در 16 خرداد 95  در دولت روحانی به عنوان فرماندار جدید شهرستان هوراند معرفی شد.

حال سوال این است که اگر دولت روحانی معتقد به ارتقاء و ایجاد شهرستانی به نام هوراند نبوده و امروز دستور تشکیل این شهرستان را ابلاغ کرده، چرا دو سال پیش و در خرداد 95 با تغییر فرماندار آن، به نوعی شهرستان شدن هوراند را تایید کرده است؟!

شهرستان هوراند در 170 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال و غرب با شهرستان کلیبر، از شرق با استان اردبیل و از جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را

سیاست بانک مرکزی درخصوص دلار ۴۰ هزار تومانی و بحث درخصوص سیاست‌های رفع تعهد ارزی مورد انتقاد رئیس اتاق بازرگانی تهران است.

به گزارش هم میهن، بهمن عشقی؛ رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد، چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد، اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود، چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیر‌ها دچار خسارت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • هیچ دستورالعملی برای واردات خودرو منتظر ابلاغ نیست
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد