Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضی منش عصر امروز دوشنبه در بازدید از واحدهای بی خطر سازی زباله های پزشکی تبریز، مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی و بیمارستانی را در حفظ سلامت عمومی و محیط زیست بسیار مهم ارزیابی کرد و از نظارت مستمر کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تبریز از نحوه بی خطر سازی مراکز بیمارستانی و بخش خصوصی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که بر اساس قانون مسئولیت پایش اجرای دقیق مدیریت پسماند و فرایندهای بی خطر سازی بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: سازمان محیط زیست به عنوان ناظر عالی بر مدیریت پسماند پزشکی"بیمارستانی" نظارت مستمر دارد.

معاون فرماندار تبریز گفت: برابر قانون کلیه مراکز درمانی تولید کننده پسماند پزشکی، اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز بهداشتی، مراکز تزریق، دندانپزشکی ها، مطب ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی موظف هستند پسماندهای نوک تیز و برنده را در ظروف سیفتی باکس و پسماندهای عفونی را در کیسه های زرد رنگ از طریق شرکت های ذیصلاح جمع آوری،حمل، بی خطر سازی و امحاء نمایند.

رضی منش در ادامه با بیان اینکه  ماهانه ۱۹۲ تن در کلانشهر تبریز از بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی پسماند پزشکی جمع آوری می شود افزود: ازاین میزان ۲۲ تن سهم مراکز درمانی بوده که توسط بخش خصوصی و سه شرکت ذیصلاح جمع آوری و در مراکز مدیریت پسماند پزشکی بی خطر سازی و به پسماند عادی تبدیل می شوند. وی همچنین با اشاره به خطر پسماندهای پزشکی برای سلامت جامعه و مخاطرات زیست محیطی در صورت عدم مدیریت صحیح این پسماندها، خواستار برخورد جدی با واحدهای خاطی در این زمینه شد.

معاون فرماندار تبریز در این بازدید از دو واحد فعال بخش خصوصی در زمینه بی خطر سازی پسماندهای پزشکی بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی این مراکز قرار گرفت.

کد خبر 4475093

منبع: مهر

کلیدواژه: پسماند تجهیزات پزشکی فرمانداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا برزگر گفت: روزانه ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن پسماند خانگی در شهر یزد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) است و فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود.


وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آنها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.


برزگر با اشاره به اینکه پسماند‌ها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.


وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک است.


برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • انباشت پسماند در حاشیه رودها و شهرها زیبنده استان تهران نیست
  • معضل بزرگ تبریز نبود زمان مشخص برای دفع زباله از سوی شهروندان است