Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت که کارنامه و عملکرد وزرا و استانداران در راستاي استفاده از زنان توانمند در عرصه مديريتي کشور در سال جاري و بنا به پيگيري و تاکيد دکتر روحاني، تحويل دولت و رئيس جمهوري شده است.

به گزارش ايرنا، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست شوراي اداري کهگيلويه وبويراحمد اظهار داشت: دولت دوازدهم و شخص رئيس جمهوري به طور جدي به الگوي واگذاري 30 درصد از پست هاي مديريتي به زنان متعهد است که اين مهم بايد تا پايان فعاليت دولت دوازدهم تحقق يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرچه معاون رئيس جمهوري به صراحت از عدم رضايت و يا نگراني خود از استفاده از زنان در پست هاي مديريتي سخني نگفت اما به گونه اي کنايه آميز و اشاره اي که از فحواي کلامش پيدا بود گويي اين مهم آنطور که انتظار داشته، پيش نرفته است.
ابتکار تصريح کرد که بيش از 41 درصد تعداد کارکنان دولت در جمهوري اسلامي زنان هستند اما سهم آنان در عرصه مديريتي بسيار ناچيز است.
براساس آمار سازمان اداري و استخدامي کشور در حال حاضر افزون بر 2 ميليون و 360 هزار کارمند به شکل رسمي،پيماني و قراردادي در دستگاه هاي مختلف دولتي مشغول به خدمت هستند.
وي يادآور شد که يکي از تذکرات و تاکيدات همواره شخص دکتر روحاني و تکليف مهمي را که به معاونت امور زنان و خانواده واگذار کرده موضوع 30درصد استفاده از بانوان در عرصه مديريتي است.
ابتکار اضافه کرد که بدون شک زنان توانمند، کارآمد و فرهيخته با حضور و مشارکت در عرصه هاي مختلف مديريتي مي توانند در تربيت و ساختن جامعه و حتي خانواده ها تاثير گذار باشند.
وي همچنين موضوع عدالت جنسيتي را يادآور شد و گفت: جهت گيري ها و سياست هاي راهبردي دولت تدبير و اميد توجه به ارتقاي جايگاه بانوان است که البته براي تحقق آن همه دستگاه ها و بخش ها موظف به اجراي آن هستند.
وي اضافه کرد: بانوان در حوزه ورزش ، آموزش و بهداشت با وجود خدمات شايان توجه در دولت تدبير و اميد اما همچنان نيازمند حمايت بيشتر هستند.
ابتکار ادامه داد: هنوز در برخي مناطق کشور دختران بازمانده از تحصيل و يا دچار عقب ‌ماندگي هاي جدي وجود دارد که اين امر کم تحرکي و مشکلات روحي و رواني را براي آنها بهمراه داشته است.
وي بيان کرد که ساز و کارهاي موضوع ماده 101در زمينه عدالت جنسيتي در ستاد ملي زنان و خانواده با حضور رئيس جمهوري ، مسئولان عالي قوه قضائيه ، مجلس و همچنين شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ و نهايي شده است.
وي ابراز داشت: يکي از شاخص هاي قابل اجراي اين قانون اين است که از سال 98 براي اجرا و تحقق آن در بودجه سالانه دستگاه ها و سازمان هاي مختلف اجرايي کشور اعتبار پيش بيني خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به موضوع اجراي سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده نيز گفت: اين طرح که از اسفندماه سال گذشته شروع شد در بسياري استان ها تدوين و به حوزه زنان و خانواده استانداري هاي سراسر کشور نيز ابلاغ شده است.
ابتکار گفت: اين سند همچنين پس از تصويب در شوراي برنامه ريزي استان ها قابليت اجرايي پيدا خواهد کرد.
وي همچنين با اشاره به موضوع ماده 102 سياست هاي کلي و ابلاغي رهبري در موضوع خانواده نيز گفت که اين مهم يکي از محورهاي اساسي برنامه هاي دولت دوازدهم در حوزه اجتماعي و خانواده است.
ابتکار اضافه کرد که همچنين گفت و گوي ملي نهاد خانواده و گفت و گوي بين نسلي با امضاي تفاهم نامه ها با برخي وزارتخانه ها و سازمان ها آغاز شده که يکي از اهداف اساسي آن توجه به ارتقاي ارتباطي به عنوان يکي از آسيب هاي جدي در خانوادهاست.
وي با بيان اينکه لکنت زبان و سوء تفاهم در بين خانواده هاي ايراني رو به افزايش است ، گفت: براي رفع اين چالش ها بايد با کسب مهارت ها و مفاهمه ارتباطي ،انسجام و همگرايي بيشتر بين خانواده را افزايش داد.
معاون رئيس جمهوري تصريح کرد: حمايت از سازمان هاي مردم نهاد با نگاه جامع و با حفظ آداب، سنن ، فرهنگ و اصالت هاي ناب در مناطق مختلف کشورمان از ديگر رويکردهاي مهم حوزه معاونت امور زنان و خانوده رئيس جمهوري است.
وي به شاخص کارآمدي و ضرورت تبديل تهديدها به فرصت با تقويت انسجام و همگرايي به عنوان اصل راهبردي دولت دوازدهم اشاره کرد.
ابتکار افزود که تحقق اين شاخصه مهم با توجه به شرايط حاکم و بعد از خروج يکجانبه آمريکا از برجام و جنگ اقتصادي عليه کشورمان ضرورتي غيرقابل انکار محسوب مي شود.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در سفري يک روزه به کهگيلويه وبويراحمد ضمن بازديد از چندين طرح مشارکتي زنان در حوزه اشتغال و کارآفريني ، طرح هاي بوم گردي در حوزه گردشگري ،در نشست شوراي اداري استان نيز شرکت کرد.
نشست با فعالان مدني و تشکل هاي مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده و حضور در برنامه تلويزيوني در شبکه استاني دنا پايان بخش برنامه هاي سفر يک روزه ابتکار به کهگيلويه وبويراحمد بود.
3016/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی میرسلیم نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899511

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • ببینید | دیدار چهره به چهره وزرا با مردم
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد