Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: رویکرد اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اردبیل پیشگیرانه بوده و تاکید اساسی بر پیشگیری از این آسیب‌هاست. ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در کارگاه آموزشی پروژه‌نویسی در اردبیل با اشاره به اهمیت و لزوم برگزاری کارگاه‌های اجتماع‌محور در پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: باید رویکرد سازمان در حوزه اعتیاد به سمت رویکرد پیشگیرانه پیش برود و این امر مستلزم اتخاذ تدابیر درست و منطقی، داشتن نقشه راه، هدفمند بودن، علمی و تخصصی بودن برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تیم‌های اجتماع‌محور را از جمله ارکان و عناصر کاملا استوار در بدنه سازمان یاد کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم در بحث پیشگیری از اعتیاد، تیم‌های اجتماع محور هستند که در محلات، محیط‌های کار و آموزشی حضور دارند.

ستاری تشکیل تیم‌های اجتماع محور را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: در تدوین پروژه باید ویژگی‌های بومی، محلی و منطقه‌ای کاملا تخصصی و حرفه‌ای هدفگذاری شوند تا در اتخاذ تدابیر صحیح موثر واقع شود و این امر مستلزم انجام مطالعات و تحقیق اولیه است.

رشد حاشیه نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی در گلستان استقزوین| سن بروز آسیب اجتماعی در کشور رو به کاهش استقانون‌گریزی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: شناخت ویژگی‌های بومی منطقه‌ای قبل از شروع برنامه پروژه‌نویسی یک ضرورت مهم بوده و شناخت دقیق از محیط، ظرفیت‌های موجود آشنایی با روحیات و نیازهای آن امری مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از نقش‌های مهم و حساس تیم‌های اجتماع‌محور را برنامه‌ریزی و ایجاد برنامه نشاط‌آور برشمرد و افزود: با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و نوع آسیب‌های موجود در سطح جامعه بهتر است برنامه‌های شاد و مفرح برای ارتقای بهداشت و سلامت روانی جامعه در نظر گرفته شده و بیشترین سرمایه‌گذاری در راستای گروه‌های در معرض آسیب انجام شود.

وی هدف از برگزاری کارگاه‌های پیشگیری را شناسایی نقاط قوت و ضعف پروژه‌ها دانست و گفت: آنچه که برای سازمان حائز اهمیت است ارتقای سطح دانش و معلومات تسهیلگران در تدوین مطالعات و پروژه‌های اصولی در اتخاذ راهکارهای خوب و منطقی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر لزوم فراگیری مهارت‌های ارتباط موثر توسط تسهیگران بیان کرد: یادگیری و آموزش مهارت‌های دهگانه زندگی به ویژه مهارت ارتباط موثر از جمله عوامل تسهیل‌کننده و سرمایه‌گذاری خوب در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛  رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با محمد دوستار سرپرست دانشگاه  گیلان با تبریک روز معلم و قدردانی از جایگاه و شان رفیع معلم، استاد  و اهمیت علم آموزی گفت: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گیرد و از  هرگونه دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دانشگاه باید با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر باشد، افزود: دادگستری گیلان این آمادگی و توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم کند و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.
در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دادگستری  و دانشگاه گیلان برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد. 

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان