Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@02:05:01 GMT

بازار بزرگ رشت ایمن نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۷۳۹۵

بازار بزرگ رشت ایمن نیست

علوی با بیان اینکه بازار بزرگ رشت ایمن نیست گفت: برخی پرونده ها به دلایل نامعلوم در شهرداری رشت متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیرحسین علوی» عصر امروز(دوشنبه،۱۲ آذر) در شصت و پنجمین جلسه فوق العاده شورا با بیان اینکه امروز امنیت ایران اسلامی مرهون تلاش های بزرگمردانی چون میرزا در طول تاریخ بوده است بر ترویج اندیشه ها و آرمان های این شخصیت های ملی تاثیرگذار در جامعه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای شهر رشت با اشاره به روز جهانی معلولین گفت: باید تمهیداتی در سطح شهر جهت تسهیل شرایط زندگی این افراد فراهم شود.


وی با بیان اینکه امروز انتظارات جامعه مهندسین از مدیریت شهری برآورده نشده است افزود: هدایت پرونده های ساختمانی به سمت دفاتر خاص از مشکلات این حوزه است که به صورت مکتوب قابل اثبات نیست.


علوی با ابراز تاسف از بروز تخلفات ساختمانی در مناطق شهرداری اذعان کرد: اینگونه تخلفات به وفور در شهرداری در حال انجام است.
 

وی خواستار نظارت جدی تر بر فعالیت های شهرداری و مناطق تابعه شد و گفت: برخی پرونده ها به دلایل نامعلوم در شهرداری متوقف می شود.


رئیس شورای شهر رشت با تذکر به حوزه شهرسازی تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین مواردی شورا قطعا برخورد جدی خواهد کرد.


وی ابراز امیدواری کرد با اصلاحات طرح تفصیلی و اجرای آن، خدمات بصورت الکترونیکی در بخش صدور پرونده انجام تا شاهد کاهش چنین تخلفاتی باشیم.


علوی با اشاره به شرایط بحرانی بازار رشت و ایمنی این بازار که بارها مورد بحث در شورا قرار گرفت تصریح کرد: بافت قدیمی و سنتی بازار، ساخت و سازهای نامناسب با حجم بالا و بدون نظارت که منجر به تراکم این بازار شده با بروز حوادث غیرمترقبه منجر به بروز فاجعه خواهد شد که امروز بابد برای آن راهکاری اندیشید.


وی با اشاره به معضلات زمین های نسقی گفت: بر ساخت و ساز نسق ها نظارتی وجود نداشته و شهر نیز از عواید این ساخت و ساز بی بهره است.
 

علوی با بیان اینکه متاسفانه برخی امور در حوزه هایی مانند سرمایه گذاری معطل مانده و تصمیم قاطعی در خصوص آن گرفته نمی شود افزود: باید برای پروژه های فراخوان شده تعیین تکلیف شود تا تحرک و پویایی در حوزه سرمایه گذاری متوقف نماند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند مجلس شورای اسلامی روزنامه شیراز علی لاریجانی حوزه هنری روز جهانی معلولان اردبیل انقلاب اسلامی سرمایه گذاری در رشت تخلفات ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • همایش بزرگ دوچرخه سواری در آبیک برگزار می‌شود
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور
  • بازدید خبرنگاران از دو پروژه عمرانی شهرداری شیراز