Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: امسال سه هزار فقره وام قرض الحسنه 30 میلیون ریالی در قالب تسهیلات اشتغال زایی به زنان این استان پرداخت شد.

فرشته سلجوقی روز دوشنبه در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی روسا و مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاههای منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا تسهیلاتی نیز از سوی سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کار به زنان استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 48 درصد از کارکنان شاغل در بخش دولتی این استان را بانوان تشکیل می دهند و در استخدام های دولتی، زنان از سهم برابر با مردان برخوردار نیستند.
وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم سهم زنان در این حوزه ها تعدیل شده است البته اغلب زنان شاغل استان در بخش غیردولتی هستند و مشکل عمده در این بخش عدم برخورداری از ضمانت شغلی و حمایتهای بیمه ای برای زنان است.
سلجوقی افزود: در برنامه ششم توسعه هفت راهبرد استانی برای این موضوع در نظر گرفته شده تا تعداد بیشتری از زنان شاغل در نظام جبران خدمت و مزدبگیری زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: به کارگیری مشارکتهای مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین از ویژگیهای حوزه بهداشت و درمان نیشابور است.
فرح بابایی افزود: سلامت نیمی از جامعه در گرو سلامت زنان است و عدم توجه به نقش محوری زنان در خانواده بر سلامت فرزندان تاثیر می گذارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: برای اولین بار در کشور برنامه های نظارتی و درمانی برای پیشگیری از افسردگی پس از زایمان در نیشابور در دستور کار قرار گرفته است.
محسن عظیمی نژاد افزود: در این راستا برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی برای تبیین نقش باورهای زنان توسط چند تیم مطالعاتی در مناطق مختلف نیشابور انجام شده که در مرحله تدوین برای انتشار است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تسهيلات اشتغال دانشكده علوم پزشكي نيشابور شهرستان نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: پوشش ابر تمامی استان را فرا گرفته است و در مسیر سرخس، چناران، سرولایت، فریمان، جوین و اطراف مشهد بارندگی و لغزندگی سطح جاده وجود دارد.

سرهنگ محمد قانعی نژاد افزود: ترافیک نیز در مسیر مشهد به چناران نیمه سنگین و در سایر جاده های خراسان رضوی عادی و روان است.

وی بیان کرد: در۲۴ ساعت گذشته ۲ فقره تصادف فوتی با ۲ کشته، ۶ فقره تصادف جرحی با هشت مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده های خراسان رضوی رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی از رانندگان خواست تا با دقت زیاد و رعایت سرعت مطمئنه در طول مسیرها تردد کنند.

 بارش باران از عصر دیروز در نقاط مختلف خراسان رضوی آغاز شد و ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است