Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بانک صنعت و معدن، دکتر فرهاد دژپسند، طی این حکم، "عباس معمار نژاد" را به عنوان معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد منصوب کرد.
این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در حکم عباس معمار نژاد، مواردی چون "مشارکت فعال در اصلاح نظام بانکی و ارتقای کارآمدی بانک ها"، "طراحی نظارت بهره‌ور و هوشمند برای مقابله با تحریم های ظالمانه در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت های دولتی"، "ارتقای کارآیی و اثر بخشی شرکت‌های دولتی با واگذاری دارایی های مازاد و پایش مستمر ریسک و بازده دارایی های این شرکت ها" را از جمله اولویت های برنامه های معاونت مذکور عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش "برقراری اصول حاکمیت شرکتی در بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی"، "طراحی نظام نظارتی موثر و کارآمد در حوزه‌های بانکی و بیمه ای به منظور ارتقای شاخص‌های پایه ای منطبق بر اصول استاندارد های جهانی"و "برنامه ریزی برای استقرار راهکارهای جامع بانکی متمرکز (core banking) در همه بانک های دولتی" از دیگر اولویت های برنامه ای معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد بیان شده است.
گفتنی است، معمارنژاد دارای مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد، گرایش توسعه اقتصادی و اقتصاد بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه بوده و از سال ۱۳۷۱ فعالیت های خود را در سمت های متعدد مدیریتی شرکتی و حاکمیتی آغاز کرده که تاکنون ادامه داشته است.
از جمله سوابق وی می توان به مدیر کلی دفتر آمار و اطلاعات وزارت بازرگانی و سرپرستی دفتر توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی و همچنین عضویت و نایب رئیسی شورای رقابت، مشاور وزیر اقتصاد، معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
همچنین وی از آغاز دولت یازدهم نیز به عنوان عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن منصوب گردید که تاکنون ادامه داشته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی