Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشگاه آمریکایی «اروپای مرکزی» در مجارستان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل کارزاری که در این کشور علیه «جرج سوروس» مؤسس و تأمین‌کننده مالی صهیونیست آن به راه افتاده وادار به ترک بوداپست، پایتخت مجارستان، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه امروز این دانشگاه پس از چندین سال تنش میان سوروس مجاری‌الاصل اما ساکن آمریکا با دولت ویکتور اوربان، نخست وزیر ملی‌‌گرای مجارستان، منتشر می شود.

این دانشگاه حدود 30 سال محل تحصیل دانشجویان اهل کشورهای اروپای مرکزی و شرقی –حکومت‌های کمونیستی سابق – بود.

در بیانیه دانشگاه اروپای مرکزی که رئیس آن روز دوشنبه قرائت کرد آمده است، این دانشگاه در صورتی که «آزادی آکادمیک» آن تضمین نشود، بوداپست، پایتخت مجارستان، را ترک خواهد کرد.

ویکتور اوربان خرداد 1395 سوروس را به تلاش برای ایجاد «هرج و مرج» در این کشور با حمایت مالی از سازمان های غیر دولتی مخالف دولت متهم کرد.

رئیس این دانشگاه در بیانیه خود افزود: تاکنون سابقه نداشته است که یک مؤسسه آمریکایی از یک کشوری که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، به اجبار بیرون رانده شود. یک مؤسسه اروپایی از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج شده است.

رئیس دانشگاه اروپای مرکزی همچنین در یک نشست خبری پس از قرائت این بیانیه گفت اتریش از این دانشگاه دعوت کرده است که در این کشور مستقر شود. آمریکا نیز از اینکه این دانشگاه نتوانسته است در مجارستان باقی بماند، ابراز تأسف کرد. هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد خروج دانشگاه اروپای مرکزی از بوداپست فقدانی برای این دانشگاه، آمریکا و مجارستان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تظاهرات ضد جنایت و نسل‌ کشی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر از گذشته در دانشگاه‌ های آمریکا پر رنگ‌تر می‌شود.

دانشجویان دانشگاه «مینه‌سوتا» آمریکا با وجود بارش باران و شرایط جوی نامساعد کماکان دست از تظاهرات خود برنداشته و خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

دیگر خبرها

  • احمدی نژاد به مجارستان رفت + عکس
  • احمدی نژاد عازم مجارستان شد
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!