Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران در حال تبدیل شدن به محور تحقق تمدن نوین اسلامی است گفت: راه حل برون رفت از مشکلات در دست مردم است به شرط آنکه علاوه بر دولت، خودمان را نیز مخاطب پیام‌های مقام معظم رهبری بدانیم. ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدحسن قدیری ابیانه در همایش "افول امریکا، توهم یا واقعیت" با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: افرادی مانند شهید همدانی توانستند در کشوری که با ما هم مرز نیست شکست بزرگی را بر دشمن تحمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه جدولی هست که دولت امریکا درباره وضعیت اقتصادی خود و بدهی هایش تهیه و منتشر کرده است افزود: میزان بدهی درج شده در این مقاله بیش از درآمد 430سال ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سالانه بیش از دو هزار میلیارد دلار به بدهی امریکا اضافه می‌شود عنوان کرد: سرانه بدهی هر آمریکایی 217هزار دلار است و این یعنی آمریکایی ها بیش از6هزار میلیارد دلار به کشورهای خارجی بدهکارند که این رقم نیز معادل درآمد 120سال ایران است.

بجنورد| تحقق تمدن نوین در گرو تلاش روحانیان ومبلغان استجهان به سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کندقم| آیت‌الله اراکی: هویت جامعه اسلامی در گرو شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش بود با سقوط صدام دولتی آمریکایی مستقر کند اما با وجود علما و مردم نتوانست چنین کاری انجام دهد ابراز کرد: امروز از مظاهر دوستی ما با ملت عراق که سبب عصبانیت دشمنان است وجود راهپیمایی اربعین است.

وی با تشریح وضعیت امریکا گفت: این میزان بدهی برای آمریکا با وجود داشتن اقتصادی بزرگ، سنگین است به همین دلیل شعار ترامپ هنگام مبارزات انتخاباتی بازگرداندن وضعیت اقتصادی آمریکا به سال‌های قبل بود.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه امروز دیگر کشورهای اروپایی با دلار کار نکرده ودلار امریکا جایگاه سابق را ندارد تصریح کرد: ما باید برای رهایی از تحریم‌های آمریکا به دنبال ایجاد پول واحد برای معامله با دیگر کشورها و یا تشکیل چند سوئیفت باشیم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون نیز ما و کشورهایی مانند ونزوئلا به دنبال این هستیم نفت خود را با دلار نفروشیم که این کار نیز برای آمریکا بسیار خطر ساز است مطرح کرد: اگرچه آمریکا فکر می‌کرد پس از فروپاشی شوروی دهکده جهانی ایجاد می‌شود و جهانی به سمت تک قطبی شدن می‌رود اما امروز می بینیم بسیاری از کشورها در حال بازیابی خود هستند و جهان اسلام نیز به رهبری ایران در حال قدرت گرفتن است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه آمریکا در حال افول است و بیش از هزار کتاب توسط نویسندگان این کشور درباره این موضوع به رشته تحریر درآمده است ابراز کرد: قدرت آمریکا در حال افول است و جهان اسلام با پیروزی انقلاب و وحدت مسلمین در حال تبدیل شدن به یک قطب است.

وی با اعلام اینکه ایران به اعتراف دشمنان ما در حال تبدیل شدن به محور تحقق تمدن نوین اسلامی است اظهار داشت: پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری فرمودند پر از فرصت‌ها و تهدیدات است که ما باید از فرصت‌ها استفاده کرده و حتی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم مانند کاری که شهید تهرانی مقدم انجام دادند.

قدیری ابیانه با تشریح لزوم افزایش قدرت نظامی ایران تاکید کرد: توان موشکی حزب الله به اذعان رسانه‌های خارجی بیش از تمامی کشورهای اروپایی است، موضوعی که سبب شده اسرائیل بارها از حزب الله شکست بخورد.

کارشناس مسائل سیاسی با تشریح این موضوع که آمریکا اگرچه در حال افول است اما حاضر نیست به این واقعیت تن دهد افزود: همانگونه انگلستان که افول کرد و هم اکنون با مشکل تجزیه شدن جزیزه انگلستان روبه‌رو است، آمریکا نیز در حال افول است که برای جلوگیری از آن در تلاش است بر منابع نفتی جهان مسلط شده و انها را تصاحب کند.

وی با تاکید براینکه اگر آمریکا بتواند بر منابع نفتی تسلط یابد دیگر کشورها نیزمجبور به اطاعت از او می‌شوند، عنوان کرد: جنگ افروزی آمریکا در عراق و افغانستان پیش مقدمه حمله به ایران بود که تا امروز نتوانسته است این کار را انجام دهد چرا که از نظر نظامی توانایی انجام این کار را ندارد .

قدیری ابیانه با تاکید براینکه ما قدرت پاسخگویی داریم و آمریکایی‌ها حتی امید ندارند بتوانند به صورت 50درصد نیز در مقابل ما دوام بیاورند ابراز کرد: امروز اسرائیل ظرف دو روز از حماس شکست می‌خورد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام درباره وضعیت داخلی کشور نیز گفت: کاهش ارزش پول ملی زندگی را برای مردم سخت کرده و به همین دلیل دشمنان ما می‌گویند انقلاب40سالگی خود را نمی‌بیند.

وی با تاکید براینکه مذاکره با امریکا فایده‌ای ندارد چون آنها از برنامه خود عقب نشینی نمی‌کنند، مطرح کرد: ما اگر در مذاکرات از همه خواسته‌های هسته‌ای خود هم دست بر می‌داشتیم باز هم آنها دست از سر ما بر نمی داشتند چرا که پیشگیری از افول امریکا برای آنها بسیار جدی است.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه مشکلات ما در کشور، داخلی است ابراز کرد: ما کشور ثروتمندی هستیم، منابع و ذخایر بسیاری داریم اما با وجود این مشکلاتی داریم که باید بررسی شوند.

وی با تشریح وضعیت درآمدهای نفتی کشور، مطلع نبودن مردم و نداشتن اطلاعات کافی را از دیگر مشکلات کشور برشمرد و اظهار داشت: نداشتن اطلاعات درست باید برای سنجش درآمدهای کشور باید میزان صادرات کشور را به اندازه درآمد ماهانه هر ایرانی حساب کنیم.

قدیری ابیانه با اعلام اینکه مطالبه مردم بالاتر از توان اقتصادی کشور است و همین سبب بروز تنبلی اجتماعی شده است تصریح کرد: تنها با در آمدهای نفتی نمی‌شود کشور را اداره کرد باید فرهنگ کار و مصرف در کشور نیز تغییر کند.

وی با بیان اینکه تصور اشتباه مردم از درآمدهای نفتی صحیح نیست عنوان کرد: تحریم‌هایی که دشمنان علیه ملت ما وضع کردند اگر علیه کشور دیگری وضع می‌شد، آن کشور فلج شده بود.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راه حل برون رفت از مشکلات را کار کردن دانست و گفت: راه حل برون رفت از مشکلات در دستان مردم است یعنی ما می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم به شرط آنکه علاوه بر دولت خودمان را نیز مخاطب پیام های مقام معظم رهبری بدانیم.

انتهای پیام/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است