Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه همچنین هنرمندان، اساتید، دانشجویان، نخبگان سیاسی و هنری و نمایندگان رسانه های گروهی سمعی و بصری صربستان حضور داشتند.

«یاسمینا کاراناتس» رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران در این مراسم گفت: برای من مایه کمال خرسندی است که امروز نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران را که بخشی از میراث فرهنگی ایران و نماد ذوق و هنر هنرمندان ایرانی است را در تالار پارلمان صربستان به همراه سفیر ایران در بلگراد افتتاح می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ و تمدن ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد و اصالت، زیبایی و ماندگاری آن در تار و پود این هنر و فرهنگ نهفته است.

وی گفت، برای آشنایی با هنر و فرهنگ یک ملت بهترین شیوه به نمایش گذاشتن آثار هنر آنان است.
کاراناتس تاکید کرد: گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان آمادگی دارد تا برای توسعه روابط دو کشور تمامی سعی و تلاش خود را بکار بگبرد.

«حسین ملا عبداللهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این آیین برگزاری این نمایشگاه در سالن پارلمانی صربستان را نماد روشنی از همکاری های گسترده و سازنده مجالس دو کشور توصیف کرد.

وی ضمن اظهار کرد: صنعت فرش ایران دارای شهرت جهانی و قدمت چند هزار ساله دارد و در حقیقت میراث گرانبهایی از تمدن و فرهنگ ایران است.

وی افزود: در لابلای نقش ها و طرح های فرش ایران بخوبی می توان با ذوق، هنر، فرهنگ و روح متعالی و اندیشه های بلند مردم ایران آشنا شد.

سفیر کشورمان با اشاره به مناسبات بسیار دوستانه و فعال کشورمان با صربستان ابراز اطمینان کرد که برگزاری چنین نمایشگاه هایی مردم دو کشور را نسبت به تاریخ و فرهنگ یکدیگر بیش از پیش آشنا می کند.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نخبگان رسانه صربستان ایران فرش صنایع دستی میراث فرهنگی فرهنگ و تمدن زیبایی جمهوری اسلامی ایران صنعت تمدن مردم ایران ایران صربستان صنایع دستی فرش نمایندگان مجلس پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس

به گزارش خبرگزاری مهر، در رویدادهای ریورس پیچ، از یک طرف صنعت‌گران و شرکت‌های مختلف چالش‌ها و نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و کسانی که توانایی حل این نیازها را دارند، راه‌حل‌های خود را متناسب با نیاز مطرح شده ارائه خواهند داد.

در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس در سالن سراج پارک فناوری پردیس شاهد برگزاری نخستین رویداد ریورس پیچ با عنوان رویداد ارائه نیازهای فناورانه هوشمندسازی صنعت گلخانه خواهیم بود.

در این رویداد که ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود نیازهای فناورانه شرکت دانش بنیان فناوران کاشت زاگرس که در حوزه هوشمندسازی صنعت گلخانه فعال می‌باشد، مطرح می شود.

دومین روز نمایشگاه اینوتکس شاهد برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد هستیم. این رویداد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود و در آن نیازهای فناورانه شرکت فولاد مبارکه مطرح خواهد شد.

در ادامه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت رویداد ارائه نیازهای فناورانه شبکه‌سازی هدف‌گرا ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود. در رویداد سوم واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حوزه شبکه سازی هدف‌گرا نیازهای فناورانه‌شان را مطرح می کنند.

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ همچنین رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی ساعت ۱۵ برگزار می شود. در این رویداد شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با هدف رفع چالش های موجود، نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی را مطرح می کند.

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس reversepitch.inotex.com مراجعه کنند.

گفتنی است شبکه فن‌بازار ملی ایران با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بروکرهای خود، هر ساله رویدادهای نیازمحور نمایشگاه اینوتکس را برگزار می‌کند.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

کد خبر 6085016 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ماجرای اظهارات نسنجیده جناب سفیر که صدای فعالان مسلمان را درآورد | سفارت ایران ناچار به صدور بیانیه شد