Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ضرورت تأمین نیاز 125 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای قانون جدید حمایت از معلولین، اظهار کرد: این مبلغ بیش از پنج برابر بودجه سازمان بهزیستی است. آفتاب‌‌نیوز : جلیل عفتی در نشست خبری گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با بیان این‌که عبارت «توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری»  به عنوان شعار ملی این هفته انتخاب شده، اظهار کرد: خوشبختانه بحث مناسب سازی به طور مطلوب مورد توجه رسانه‌های استان یزد قرار گرفته و امیدواریم مسئولان و دست‌اندرکاران هم بیش از پیش این مهم را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وجود بیش از 500 میلیون معلول در جهان، افزود: معلولیت انواع مختلفی دارد و با این تعریف بررسی های نشان می دهد که حدود 10 درصد جمعیت ایران به انواع معلولیت ها مبتلا هستند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این‌که قریب به یک میلیون و 500 هزار نفر معلول در کشور وجود دارند، گفت: از تعداد کل معلولان کشور 700 هزار نفر معلولیت شدید دارند. در استان یزد نیز 25 هزار و 200 نفر انواع معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند و تقریبا همین تعداد هم خدمات موردی را دریافت می‌کنند. 38 درصد معلولان استان یزد جسمی و حرکتی، 34 درصد روانی، 13.5 درصد بینایی، 12 درصد شنوایی و 1.5 درصد معلولین گفتاری هستند.
وی با اشاره به فعالیت 206 مرکز ارائه خدمات توانبخشی در  استان یزد خاطرنشان کرد: از تعداد مراکز توانبخشی این استان فقط 10 مرکز دولتی هستند.
مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به تغییر و ابلاغ قانون جدید حمایت از حقوق معلولین بیان کرد: خوشبختانه در قانون جدید، بهزیستی می‌تواند ارائه خدمت به معلولان را توسط دستگاه های قضایی پیگیری و مطالبه کند.
عفتی با بیان این‌که استان یزد اولین استان کشور است که خدمات حمایت از معلولان را  به بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد واگذار کرده است، گفت:  تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه بهزیستی  یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان یزد است.
وی با بیان این‌که متخلفینی که به هر دلیل از انجام مناسب سازی خودداری کنند تا انفصال از خدمت پیش می‌روند، افزود: در قانون جدید توجه جدی به بحث مناسب سازی در همه مراحل ساخت و سازها اعم از ساخته شده و در حال ساخت انجام شده است.
این مسئول از اضافه شدن سه دستگاه ون مناسب سازی شده تا 12 آذر ماه به ناوگان حمل و نقل عمومی یزد را یکی از تعهدات شهرداری به اداره کل بهزیستی دانست و بیان کرد: متأسفانه وضعیت استان یزد از نظر حمل و نقل عمومی برای معلولان مطلوب نبوده و از استان‌های کشور پایین تر است.
مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت نهادینه شدن تفکر آماده سازی شهر برای تمام اقشار جامعه، تصریح کرد: امیدواریم شهردار جدید یزد حمایت از معلولان با مناسب سازی معابر شهری را در دستور کار خود قرار دهد.
وی، پیگیری برای تحت پوشش دادن معلولان زیر چتر بیمه تکمیلی را یکی از اقدامات در دستور کار بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: تأمین هزینه‌های درمانی، خدماتی و بهداشتی معلولان به واسطه افزایش قیمت‌ها سخت تر شده است.
عفتی تأکید کرد: خدمات آموزش عالی رایگان، خدمات ورزشی مختلف، کمک‌های هزینه‌های فنی و حرفه‌ای، کمک‌های هزینه‌های ارتقای کارآیی، مسکن ارزان قیمت با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی، معافیت‌های مالیاتی و معاضدت‌های حقوقی از جمله موارد توجه شده ویژه حمایت از معلولان در  قانون جدید است.
به گزارش ایسنا، این مسئول با بیان این‌که اجرای این قانون به مشارکت همه دستگاه‌ها نیاز دارد، گفت: در قانون آمده است که ساعت کار افراد معلول 10 ساعت در هفته کاهش پیدا کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معلولان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

متن کار دستور جلسات صحن علنی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)