Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:16:46 GMT

20 فایده شگفت‌انگیز پیاده‌روی روزانه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۹۴۸۰

20 فایده شگفت‌انگیز پیاده‌روی روزانه

پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیرات به سزایی بر زندگی اجتماعی و سلامت بدن ما بگذارد و از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند. ناطقان: پیاده‌روی روزانه در مقایسه با ورزش‌های سنگین مزایای بیش‌تری برای سلامتی دارد.

این ورزش سبک نه تنها به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید، بلکه سبب می‌شود که خوب هم به نظر برسید، ورزش لزوما نباید سخت و دشوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام هر روزه‌ یک پیاده‌روی ساده و سریع می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد.
فواید پیاده‌روی

سوزاندن حدود ۱۵۰ کالری در پیاده‌روی

بسته به وزن شما و سرعتی که راه می‌روید، حدود نیم ساعت پیاده‌روی باعث می‌شود چیزی حدود ۱۵۰ کالری بسوزانید. بنابراین نگران خوردن آن شیرینی اضافی بعد از نهار نباشید،  با کمی راه رفتن می‌توانید انرژی آن را بسوزانید.

ایجاد احساس آرامش با پیاده‌روی

قدم زدن می‌تواند به شما آرامش دهد، چه در یک خیابان شلوغ شهر و یا در یک چمنزار آرام باشد. برای اینکه تجربه بهتر داشته باشید، یک موزیک مخصوص مدیتیشن دانلود و به آن گوش کنید تا یک پیاده‌روی آرامش بخش داشته باشید.

روشی برای خوش فرم شدن پاها

با تنها ۳۰ دقیقه راه رفتن در روز، عضلات ران و پشت ساق پای خود را تقویت کنید، پیاده روی را دو بار در هفته با تمرینات قدرتی (لانج، اسکات و غیره) همراه کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.

کاهش رگ‌های واریسی

طبق تحقیقات ثابت شده است که پیاده‌روی منظم باعث کاهش میزان پیدایش و درد رگ‌های واریسی می‌شود. (فقط حتما از کفش‌های ورزشی برای راه رفتن استفاده کنید تا از بروز صدمه پیشگیری کنید و جریان خون را افزایش دهید).

بهبود عملکرد گوارش

بعد از خوردن یک غذای سنگین جلوی تلویزین روی کاناپه لم ندهید؛ به گزارش نیویورک تایمز یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای، غذا را در سیستم گوارشی شما حرکت می‌دهد و سطح قند خونتان را متعادل‌تر نگه می‌دارد.

بعد از چند هفته راه رفتن به طور مرتب، دیگر این کار برایتان مثل آب خوردن می‌شود، حتی ممکن است تشویق شوید برای تناسب اندام بیشتر، ۳۰ دقیقه دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید. به هر حال، احتمال پیشرفتتان زیاد است.

یکی دیگر از معجزه‌های پیاده‌روی تغییرات مثبت در خلق و خو و سلامت روان است، چرا که هورمون‌های اندورفین (احساس خوب داشتن) را در بدنتان بیشتر ترشح می‌کند. همچنین میزان هورمون کورتیزول (استرس) را کاهش می‌دهد، استرس و عصبانیت کمتری را تجربه می‌کنید؛ بالا بردن سطح هورمون کورتیزول باعث کاهش حافظه، کاهش سیستم ایمنی، فشار خون بالا، افزایش کلسترول و بیماری‌های قلبی می‌شود.
زمان مناسب برای پیاده روی  

پیاده روی هنگام صبح مناسب است، زیرا اگر بعد از پیاده روی به منزل تان برگردید، می‌توانید دوش بگیرید تا چربی و عرق بدن تان از بین برود، یا اگر شاغل هستید و مدت زمانی را برای پیاده‌روی تا محل کارتان اختصاص می‌دهید، با روحیه شادتری سر کار حاضر خواهید شد و روز خود را با آرامش بیشتری آغاز خواهید کرد؛ همچنین به دلیل گرسنه شدن بعد از پیاده روی، صبحانه‌ای که میل می‌کنید اثر فوق العاده مثبتی بر بدن شما دارد.

پیاده روی در ظهر شرایط مناسب تری دارد، زیرا نه شما از خواب بیدار شده‌اید که خسته باشید و نه بعد از این فعالیت، قصد استراحت دارید، بلکه برای کارهایی که در طول روز می خواهید انجام بدهید، دارای انرژی بیشتری هستید. شما در این زمان می توانید پیاده روی سریع داشته باشید، زیرا بدنتان کالری را به سرعت از دست می‌دهد.

کالری‌های اضافه‌ای را که در طول روز دریافت کرده‌اید، می‌توانید به سادگی و با انجام پیاده روی‌های شبانه، از بین ببرید؛ اما اگر قبل از خواب پیاده روی کنید، ممکن است نتوانید به راحتی بخوابید و مشکلی در خوابتان به وجود آید، زیرا در هنگام شب و استراحت باید ریتم قلبتان آرام باشد تا بتواند آرامش خود را بازیابد و اگر شما زیاد پیاده روی کنید، قلبتان خوب استراحت نمی‌کند و در فردای آن روز خسته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پیاده‌روی روزانه ، سلامت بدن ، ورزش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیاده روی روزانه سلامت بدن ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک، در سطح بین المللی، لیونل مسی و خوان سباستین ورون دو نفر از بزرگترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین هستند. اولی، اسطوره بارسلونا و برنده هشت توپ طلا و دومی، با دوران موفق در پارما، لاتزیو، اینترمیلان، منچستر یونایتد و چلسی.

هر دو در تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۰ هم‌بازی بودند و در آن زمان لئو برای اولین بار کاپیتان تیم ملی شد. او پس از این دوره موفق توانست به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شود.

ورون که خود در سال ۲۰۰۲ کاپیتان تیم ملی بود در مصاحبه‌ای در مورد هم‌بازی شدنش با مسی صحبت کرد. او گفت:«لئو در مقطعی به مشکل‌ خورد. این طبیعی است. دیه‌گو(مارادونا) لئو را برای کاپیتانی تیم انتخاب کرد، درحالی‌که گزینه‌های دیگری بودند که از او باتجربه‌تر بودند.

تغییر او مرا شگفت‌زده نمی‌کند. در زمانی که او برای بارسلونا می‌درخشید من با خوشحالی می‌دیدم که او به حقش رسیده است.
من او را بیشتر به‌عنوان یک قهرمان و رهبر می‌دیدم. در طول سال‌ها شما باید این نقش را بازی کنید و او این کار را به خوبی انجام داد.

بعد از اینکه توانست نقش خود را به‌عنوان کاپیتان پیدا کند علاوه‌بر زمین در رختکن هم درخشان بود. من به صحبت‌های او در رختکن گوش می‌دادم و محو نظراتش می‌شدم. برای همین در سال‌های آینده که کارهای شگفت‌انگیزتری انجام داد از شرایطش تعجب نکردم. می‌دانستم که به آنجا خواهد رسید.»

دیگر خبرها

  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها