Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مردم سیستان و بلوچستان و به‌ویژه شهرهای زاهدان، زابل و خاش این روزها در حالی در صف‌های چندساعته در انتظار پر کردن سیلندرهای گاز خانگی انتظار می‌کشند که هنوز موج اصلی سرما منطقه را فرا نگرفته است.

‌به گزارش ایسنا- ‌از چند روز پیش که گازمایع در شهرستان زابل با کمبود مواجه شد، مردم به ناچار برای پرکردن سیلندرهای گازخود یا به جایگاه های عرضه گازمایع در سطح شهرستان مراجعه کرده یا مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی به انتظار دریافت گاز می ماندند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که برخی سودجویان و دلالان نیز با اجیر کردن افرادی به منظور ایستادن در صف‌های گاز، اقدام به خرید سیلندرهای بیشتر کرده، به گونه‌ای که امکان دارد گاهی هر نفر‌بیش از 20 یا 30 سیلندر گاز از طریق ایستادن در صف ها دریافت کند که پس از دریافت، در بازار آزاد هر سیلندر را بین 15 تا 18 هزار تومان به شهروندانی که نیاز به تهیه سیلندر گاز مایع دارند، بفروشد.

تعدادی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در زابل ضمن گلایه‌مندی از عدم نظارت صحیح بر روند توزیع گاز‌، خواستار نظارتی دقیق و برخورد جدی با دلالان و سودجویان شدند‌.

یکی از شهروندان گفت: بیش از سه روز است که برای پرکردن و تعویض یک سیلندر گاز در صف می ایستم اما به دلیل ازدیاد جمعیت متاسفانه موفق به تعویض کپسول و دریافت گاز نمی شوم.

محمد سالاری ادامه داد: توزیع گاز توسط ماشین‌های شرکت‌ها، در برخی اوقات بسیار ناعادلانه و بدور از انصاف است چرا که برخی از آنها چون با دلالان آشنا هستند و پول بیشتری از آنها دریافت می‌کنند، سهمیه مردم را کمتر داده و در عوض به دلالان می فروشند‌.

جهان‌تیغ از دیگر شهروندان نیز گفت: از زمانی‌که کمبود گاز در اینجا صورت گرفته، دغدغه گرفتن و پیدا کردن کپسول مثل خوره به جان ما افتاده و با توجه به فصل سرما باید در صف‌های طولانی به انتظار گرفتن کپسول بمانیم‌.

وی ادامه داد: خیلی از افرادی که در این صف‌ها هستند، مجبورند‌ ساعت‌ها برای گرفتن یک یا دو کپسول انتظار بکشند؛ چه بسا که اصلا در همان روز موفق به پیدا کردن کپسول نشوند و به ناچار کپسول را با قیمت 18 تا 20 هزار تومان از بازار آزاد بخرند‌.

کریمی یکی دیگر از شهروندان زابلی نیز ادامه داد: مگر دستگاه های نظارتی نمی دانند که مردم در این فصل از سال برای تهیه گاز مصرفی خود با مشکل مواجه شده‌اند، چرا بررسی نمی کنند که این همه کپسول در بازار آزاد چکار می‌کند؟ چرا با نرخ دولتی 7 هزار تومان به این سختی باید مردم در صف‌های چندین متری به انتظار بنشینند در حالیکه در کمتر از یک دقیقه بین 15 تا 20 هزار تومان به راحتی می توانند کپسولی حتی پر تر و بهتر از کپسولهای جایگاه‌های توزیع گاز و ماشین‌های آنها تهیه کنند.

وی ادامه داد: ضعف در سیستم نظارتی باعث شده تا این افراد به راحتی بتوانند از این موقعیت‌ها سوء استفاده کنند و کپسول را به هرقیمتی که دلشان می خواهد در بازار آزاد به مردم بفروشند.

معاون اداری و مالی فرماندار ویژه زابل هم در این باره به ایسنا گفت: سهمیه گاز مایع این شهرستان 2 هزار و 250 تن بوده که ما بدلیل فصل سرما و رفاه حال مردم، 250 تن مازاد برداشت کرده ایم‌.

معین افشار ادامه داد: قرار بر این است تا سهمیه گاز شهرستان زابل در فصل زمستان به 800 تن افزایش یابد‌.

وی اضافه کرد: تا کنون 72 تن گازمایع در این شهرستان توزیع شده است‌.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 72 تن گاز مایع در این شهرستان توزیع می شود و درصورت نیاز به بیشتر از این مقدار نیز خواهد رسد،  تلاش ما از چند روز گذشته براین بوده تا به هرطریق ممکن کمبود حاصله را جبران کنیم و از شهروندان زابل هم می خواهیم که با ماموران و عوامل توزیع نهایت همکاری را بکنند‌.

معاون اداری ومالی فرماندار زابل تصریح کرد: شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه سوء‌استفاده مراتب را گزارش داده و مطمئن باشند که با افراد خاطی با جدیت برخورد خواهد شد.

دستور دادستان عمومی مرکز استان مبنی بر برخورد قضایی با سودجویان بازار گاز مایع

در هیمن راستا جلسه کمیته سوخت شهرستان زاهدان با حضور حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد دادستان عمومی مرکز استان، بالادست مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سیستان و بلوچستان گورهانی مدیرعامل شرکت پرسی و ایران گاز جنوب شرق کشور و دیگر اعضا و مسئولین مربوطه به ریاست ابوذر مهدی نخعی سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان برگزار شد‌.

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان در این جلسه ضمن انتقاد از افزایش نیافتن سهمیه گاز مایع برای شهرستان زاهدان گفت: مشکل گاز در زاهدان زخم کهنه ای شده ‌که برای من نیز جای سوال دارد و بند از دستگاه های متولی در خصوص تامین و افزایش سهمیه گاز مایع و نظارت دقیق بر توزیع سیلندرهای گاز بسیار گلایه‌مند هستم و در دیدار و گفت‌وگوی تلفنی با دکتر موسوی خواه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور مسئله افزایش سهمیه گاز مایع را مطرح کردم و قرار شد این افزایش اعمال شود .

وی افزود: در کشوری که وفور نعمت گاز است؛ روا نیست مردم برای دریافت گاز این همه سختی متحمل شوند و چرا ذخیره سازی گاز که در تابستان  بارها از مسئولین خواسته شد، انجام نپذیرفت‌.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان ادامه داد: یکسری مصوبات کاربردی که مشکلات گاز مایع شهرستان را می‌توانست به‌خوبی حل و مدیریت کند در جلسه ماه گذشته مصوب شد که متاسفانه به دلیل عدم افزایش سهمیه و کم کاری شرکت های توزیع کننده شاهد به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان زاهدانی هستیم که در این جلسه مقرر گردید سهمیه گاز مایع شهرستان زاهدان بر اساس ظرفیت هر شرکت توزیع کننده سیلندر گاز افزایش یابد و این سهمیه به صورت کامل از طرف این شرکت ها جذب شود‌.

این مقام مسئول افزود: شرکت های توزیع کننده سیلندر گاز بایستی بر چگونگی توزیع سیلندر گاز  نظارت کرده و با توزیع کنندگان سیلندر خارج از شبکه توزیع برخورد جدی کنند. از آنجایی‌که ۱۸۰ هزار مشترک گاز مایع در شهرستان زاهدان وجود دارد، اگر مردم سیلندر گاز را درب منزل دریافت نمایند دیگر شاهد این مشکلات به وجود آمده نیستیم که زن و بچه و پیر و جوان سیلندر در دست در صف منتظر دریافت سیلندر باشند و این موضوع به دغدغه ای برای مردم تبدیل شود و از این پس مقرر شد تا اطلاع ثانوی سیلندر گاز مایع در ایستگاه های زیباشهر، میدان امام رضا (علیه السلام) و میدان کارگر به صورت سه شیفت توزیع شود.

نخعی همچنین بیان کرد: در این جلسه در حضور دادستان محترم مرکز استان مصوب شد نظارت و کنترل بیشتری بر چگونگی و نحوه توزیع سیلندر گاز اعمال و توضیح سبدی سیلندر گاز نیز به قوت انجام پذیرد و پیگیری های لازم در خصوص افزایش سهمیه گاز مایع شهرستان زاهدان در اسرع وقت توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان صورت گیرد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی مرکز استان با اشاره به مشکلات توزیع و عرضه سیلندر گاز مایع گفت: طی بازدیدی که با سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان از ایستگاه توزیع سیلندر گاز در زیباشهر داشتیم مقرر شد سیلندرهای گاز موجود در کلیه واحدهای صنفی توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری و توقیف گردد و این واحدهای صنفی نیز پلمب شود و پس از اجرای این طرح در هر واحد صنفی که سیلندر گاز جهت فروش  مشاهده شد با شرکت توزیع کننده آن سیلندر برخورد قضایی می گردد و به هیچ وجه سیلندر پر و خالی اجازه تردد از مرز را ندارد‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمبود گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضائی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

کد خبر 6098522

دیگر خبرها

  • مدیران شهری استان البرز مراقب ترک‌فعل‌ها باشند
  • سهمیه آرد نانوایی های تالش افزایش یابد
  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • طعنه سنگین عباس عبدی به کاظم صدیقی درپی ادعای توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته
  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی