Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@03:55:40 GMT

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی «مُدهامتان» در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۹۹۸۱۸

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی «مُدهامتان» در لرستان

محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری مسابقات قرآنی مُدهامتان خبرداد و گفت: این مسابقات قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که با عنوان «مُدهامتان» برگزار می‌‏شود.
وی با اشاره به این‌که این مسابقات به‌همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقمند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای قرآنی، برگزار می‏شود، افزود: از دیگر اهداف برگزاری مسابقات مُدهامتان می‎توان به ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی کشوری، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابدالی‌پور با بیان این‌که فعالان قرآنی عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.modhamatan.com و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان برای شرکت در این مسابقات قرآنی ثبت‌نام کنند، گفت: این سری از مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود و برگزیدگان مرحله استانی به بخش کشوری این سری از مسابقات قرآنی راه خواهند یافت.
یادآور می‏شود، این سری از مسابقات در رده‌های سنی 7 تا 30 سال برگزار می‌شود که در رده سنی 16 تا 30 سال در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل برگزار می‌شود و در رده سنی 7 تا 16 سال در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرآئت نماز برگزار می‌شود.
مرحله استانی و کشوری مسابقات ویژه بانوان همانند آقایان است و فقط رشته اذان و قرائت تقلیدی برای بانوان برگزار نخواهد شد.
افرادی‌که به مرحله کشوری راه می‌یابند باید 70 درصد امتیاز مرحله استانی در رشته مورد نظر را کسب نماید.همچنین افرادی‌که سابقه شرکت در مسابقات بین‌المللی و یا برگزیده اول تا سوم مسابقات قرآنی کشوری را داشته باشند نمی‌توانند در این سری از مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیتهای قرآنی مسابقات قرآن مدهامتان کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سازمان لیگ فدراسیون والیبال در نظر دارد مسابقات لیگ کانون‌های دختر کشورمان (رده سنی زیر ۱۸ سال و زیر ۲۰ سال) را در تیرماه سال جاری طبق جدول سهمیه برگزار کند.   نمایندگان هیات‌های استانی در صورت تمایل می‌توانند تا روز دوشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام آمادگی و درخواست میزبانی خود برای هر یک از رویداد‌های کانون‌های دختر زیر ۱۸ سال و لیگ کانون‌های زیر ۲۰ سال دختر را از طریق هیات‌های استان به سازمان لیگ ارسال کنند.   براساس اعلام سازمان لیگ تیم‌ها برای حضور در مسابقات ملزم به اجرای مفاد شیوه نامه به شرح ذیل هستند:   مسابقات مطابق آخرین قوانین فدراسیون جهانی والیبال و آخرین آیین‌نامه سازمان لیگ فدراسیون برگزار خواهد شد.   هر تیم شامل حداکثر ۲۰ بازیکن (زیر ۱۸ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۵ و زیر ۲۰ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۳)، یک مربی، ۲ کمک مربی و یک سرپرست است. (حضور آنالیزور، بدنساز، فیزیوتراپ، پزشک، ماساژور در کنار تیم بلامانع است.)   مربیان تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری درجه دو و بازیکنان بایستی ساکن، دانش آموز یا دانشجو استان مربوطه باشند.   مسابقات مرحله مقدماتی با حضور ۴۸ تیم در ۸ منطقه (هر منطقه ۶ تیم) بصورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و نحوه برگزاری ادامه مسابقات با توجه به تعداد تیم‌های شرکت کننده متعاقبا اعلام می‌شود.   اعتراض تیم‌ها باید به صورت مکتوب حداکثر یک ساعت بعد از اتمام بازی به انضمام مبلغ پنج میلیون ریال وجه، تحویل ناظر فنی مسابقه گردد.   مبلغ ورودیه مسابقات ۱۵۰ میلیون ریال است که باید از طریق درگاه بانکی سامانه ملی والیبال واریز شود و کلیه هزینه‌ها اعم از (اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و ….) بر عهده خود تیم‌ها است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی