Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارگان رسمی دولت فرانسه تصریح کرد: پاریس، روزهای سیاهی را می‌گذراند و امانوئل ماکرون، با بزرگ‌ترین بحران دوران ریاست‌جمهوری خود مواجه شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،وبسایت رادیو فرانسه در گزارشی نوشت: امانوئل ماکرون که برای کنترل اوضاع آشفته ناشی از تظاهرات در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه با عجله آرژانتین را به مقصد پاریس فرانسه ترک کرد، در یک جلسه اضطراری در کاخ‌ الیزه که نخست‌وزیر، وزیرکشور و دیگر مقامات امنیتی فرانسه حضور داشتند شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماکرون گفت: از دیدن ابعاد تخریب و غارت بنای «طاق پیروزی» که یکی از بناهای نمادین فرانسه است بسیار شوکه شده است. رئیس‌جمهور فرانسه که با بزرگترین بحران سیاسی دوران ریاست جمهوری‌اش مواجه شده، قصد ندارد در این‌باره با رسانه‌های کشور گفت‌وگو کند.
به گزارش رادیو فرانسه، «بنجامین گریوو» سخنگوی دولت، تظاهرات خشن پاریس را بدترین تظاهرات دهه اخیر این کشور ارزیابی کرده است.
سخنان بنجامین گریوو درباره بررسی اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی کاخ الیزه تکذیب شد. کاخ الیزه اعلام کرد، رئیس‌جمهور تاکید کرده است که تمامی اعمال خرابکارانه و حمله به نیروهای پلیس در دیروز باید با برخورد شدید قضایی روبه‌رو شود.
رادیو فرانسه تصریح کرد: رهبران احزاب اپوزیسیون فرانسه به امانوئل ماکرون هشدار داده‌اند در برابر این شرایط که بسیاری آن را چون «شرایط انقلابی» توصیف کرده‌اند، به پاخاسته و واکنش مناسب نشان دهد.
در همین حال روزنامه لیبراسیون فرانسه در گزارشی خاطر‌نشان کرد: شاید بتوان جنبش «جلیقه‌زردها» را قیامی غیرمسلحانه خواند که از حمایت بیشتر از 80 درصد ملت فرانسه برخوردار است. قیام یا جنبشی بدون رهبر که خواستار به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برقراری دموکراسی بی‌واسطه و از میان رفتن سیستم سلسله مراتبی است به نحوی که تمام صداها به یکسان شنیده شوند. جلیقه‌‌زردها «اشراف‌سالاری سیاسی و دولتی»  را پَست می‌شمارند، به آن ناسزا می‌گویند و خود را نادیده و تحقیر شده می‌انگارند. به نوشته لیبراسیون، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، هم در این میان در نتیجه ناشیگری‌های پیاپیش نه در «کسوت لوئی شانزدهم» که در «کسوت ماری آنتوانت» ظاهر شده است اما این بار این مردم پاریس نیستند که بپا خاسته‌اند بلکه ساکنان روستاها و دیگر شهرها هستند.
به نوشته لیبراسیون، در این جنبش تازه مشارکت هر یک از شهروندان در اینترنت و شکوه‌نامه‌های سرگشاده در فیسبوک همانقدر دارای اهمیت است که ایجاد راه‌بندان در میدان‌ها گردانندگان صفحات فیسبوک در فقدان رهبر، این نقش را ایفا و بدون کمترین ابهامی تحت نظارت و دید منتقدانه همنوعان خود فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رادیو فرانسه آشوب فرانسه انقلاب اشرافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۹۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فرانسویان از فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس این هفته پس از کش و قوس فراوان و مخالفت اولیه دولت فرانسه، سرانجام برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نشریه مدیا پارت درباره موضع دولت فرانسه نوشت: علیه همبستگی با فلسطین. حمایت از فلسطین در فرانسه جرم محسوب می‌شود. مک کارتیسمی به سبک فرانسوی.

منظور این نشریه از مک کارتیسمی به سبک فرانسوی اشاره به عوام فریبی، سانسور و احضار مخالفان صهیونیسم و طرفداران مقاومت در روز‌های اخیر است.

مخالفت با نژاد پرستی، اسلام هراسی و خشونت پلیس عنوان پوششی تظاهرات این هفته حمایت از فلسطین در پاریس بود.

برگزارکنندگان این تظاهرات همچنین خواستار منع حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک پاریس و تحریم محصولات و شرکت‌های اسرائیلی و نیز شرکت‌هایی که با این رژیم کار می‌کنند، شدند.

اظهارات:
مصاحبه اول: یک شهروند فرانسوی
مصاحبه دوم: از مسئولان برگزارکننده تظاهرات ضدصهیونیستی


دیگر خبرها

  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد