Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

آفتاب گرفتن بدن انسان را در معرض اشعه هاي ماوراء بنفش که مي تواند براي هر کسي خطرناک باشد، قرار مي دهد، اما در معرض تابش اين اشعه قرار گرفتن مي تواند خانم هاي باردار را بيش از ديگران تهديد کند.
آفتاب گرفتن بدن انسان را در معرض اشعه هاي ماوراء بنفش که مي تواند براي هر کسي خطرناک باشد، قرار مي دهد، اما در معرض تابش اين اشعه قرار گرفتن مي تواند خانم هاي باردار را بيش از ديگران تهديد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به فرا رسيدن فصل گرما و اينکه احتمال در معرض افتاب ودن بيش از فصل هاي ديگر مي شود، سعي کرديم در اين مقاله به خطراتي که آفتاب مي تواند براي خانم هاي باردار ايجاد کند بپردازيم و همچنين راه هاي ايمن بودن در برابر آفتاب را معرفي کنيم.
خطرات تابش آفتاب در بارداري
بارداري باعث بالا رفتن سطح هورمون ها شده و در اين حالت پوست حساس مي شود. چنانچه براي مدت طولاني در برابر نور خورشيد قرار بگيريد اشعه يو وي پوست شما را مي سوزاند. يکي از دلايل سرطان پوست قرار گرفتن بيش از اندازه در برابر اشعه هاي مضر خورشيد است. هرچه قدر دفعات سوزانده شدن پوست بيشتر باشد، شانس ابتلا به سرطان افزايش پيدا مي کند.
حمام آفتاب همچنين باعث مي شود تا آب بدن به مقدار زيادي از دست برود و اين مسئله منجر به کم شدن آب بدن و گرمازدگي در افراد مي شود. نرسيدن مايعاتي مثل آب به بدن خانم باردار باعث به وجود آمدن استرس هاي بي دليل شده و همين امر مي تواند منجر به انقباضات زودهنگام رحم و در نتيجه زايمان زودهنگام شود.
همچنين گرمازدگي دماي مرکزي بدن را افزايش داده و همين امر ممکن است منجر به نقص جنين شود.
اشعه هاي ماوراء بنفش ممکن است باعث از بين رفتن اسيد فوليک مورد نياز بدن خانم باردار شود. اسيد فوليک به کاهش نقص جنين کمک مي کند.
قرار گرفتن در برابر آفتاب باعث مي شود تا دماي بدن خانم باردار افزايش يافته و درنتنيجه آن دماي بدن جنين نيز بالا برود و چنانچه طولاني مدت شود مي تواند منجر به ضايعات مغزي در او شود.
هورمون هاي بارداري به ويژه پروژسترون زماني که در برابر نور خورشيد قرار مي گيرند، مي توانند خطر ايجاد ماسک حاملگي يا تيره و لک شدن قسمت هايي از پوست بدن و صورت را افزايش دهد. ماسک هاي بارداري بيشتر در اطراف بيني و پيشاني ظاهر مي شوند و ممکن است تا مدت هاي طولاني حتي پس از بارداري در جاي خود باقي بمانند.
چگونه در برابر آفتاب ايمن باشيم
اگر خطرات آنقدر بزرگ هستند که مي توانند يک خانم باردار را از ماندن در برابر آفتاب دور نگه دارند پيشگير يها و راهنماييه ايي وجود دارند که با پيروي از آنها مي توان با خاطري آسوده از نور خورشيد لذت برد.
کرم ضد آفتاب:کرم هاي ضد آفتاب با اس پي اف 30 مي تواند مانع از سوختن پوست شود. البته بايد به خاطر داشته باشيد که بايد هر 2 ساعت يک بار مجدد از کرم استفاده کنيد.
نوشيدن آب: نوشيدن آب فراوان بدن را خنک نگه مي دارد. اين کار باعث مي شود تا از گرمازدگي و کم شدن آب بدن جلوگيري شود
کلاه و عينک آفتابي: استفاده از کلاه هاي لبه دار و عينک آفتابي در بيرون از منزل به کاهش تابش اشعه هاي uv کمک مي کند. کلاه هاي بزرگ مي تواند همانند يک سايبان از صورت و شانه و گردن در برابر تابش هاي آفتاب محافظت کند. عينک آفتابي نيز مي تواند موجب کاهش مضرات اين اشعه به چشم باشد.
دوري از آفتاب بين ساعت 10صبح تا 4بعد از ظهر: بين ساعت هاي 10 صبح تا 4 بعد از ظهر تابش خورشيد و اشعه هاي آن بسيار قوي است. بهتر است در اين ساعتها از قرار گرفتن در برابر نور خورشيد خودداري کنيد.
اشعه هاي خورشيد براي سلامتي خانم هاي باردار خطرناک است بنابراين پزشکان حمام آفتاب را به خانم هاي باردار توصيه نمي کنند. براي جلوگيري از بروز هر مشکل نيز استفاده از لوسيون هاي بدن يا اسپري پيشنهاد مي شود.
منبع:ninisite.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم

یک بلاگر معروف در پستی در صفحه اینستاگرام از یکی از طرح‌های تازه شهرداری تهران انتقاد کرد./

به گزارش ایسنا، حساب اینستاگرام عملیات ۱۲۵ ویدئویی از طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران در خیابان بهشتی منتشر کرد که در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟