Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:24:09 GMT

سه شهرک صنعتي تخصصي در اصفهان احداث مي شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۰۰۷۹

سه شهرک صنعتي تخصصي در اصفهان احداث مي شود

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان گفت: عمليات احداث سه شهرک صنعتي تخصصي مصوب در آينده نزديک در اين منطقه آغاز مي شود.

محمد جواد بگي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين شهرک ها شامل شهرک تخصصي توليد دارو، صنايع پايين دستي پتروشيمي، تبديلات گازي و توليد کاتاليست ها و همچنين اولين شهرک تخصصي فرآوري عناصر راهبردي نائين است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: راه اندازي شهرک هاي صنعتي تخصصي گام موثري براي توسعه فراصنعتي استان و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهي در صنايع دانش بنيان است.
مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان اظهار داشت: توسعه شهرک هاي تخصصي راهکار مناسبي براي توسعه صنعتي استان محسوب مي شود که بايد توجه ويژه اي به توسعه آنها شود.
وي با اشاره به توانمندي هاي بالاي استان اصفهان در بخش صنعت و رويکرد جديد حرکت به سمت اقتصاد دانش بنيان در اين استان، افزود : اصفهان به عنوان صنعتي ترين استان کشور، مي تواند به عنوان الگو و پايلوت صنايع کوچک دانش بنيان در کشور تبديل شود.
مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان اصفهان افزود: بيش از 9 هزار و 200 واحد صنعتي فعال، پنج هزار و 700 واحد صنعتي در حال ساخت، بيش از 70 شهرک و ناحيه صنعتي عملياتي و بيش از 13هزار هکتار اراضي صنعتي در اين استان وجود دارد.
وي افزود: استان اصفهان هم اکنون در مسير تبديل شدن به استاني فراصنعتي با مزيت هاي دانش بنيان، صادرات گرا، با قابليت رقابت پذيري در حال حرکت است.
بگي همچنين شهرک فناوري اصفهان را يکي از بسترهاي مناسب ميزباني از شرکت هاي دانش بنيان استان دانست و افزود: توسعه اين شهرک همراه با گسترش فعاليت کلينيک هاي کسب و کار، گام مهمي در راستاي حمايت از اقتصاد دانش بنيان و کمک به رفع چالش هاي مديريتي و فناوري شرکت هاي توليدي و صنعتي استان است.
76 مجوز ايجاد شهرک و ناحيه صنعتي در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از ميان آنها 70 شهرک و ناحيه صنعتي با اشتغال بيش از 120 هزار نفر به بهره برداري رسيده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحي صنعتي از نظر تعداد و اراضي مقام نخست را در کشور دارد.
همچنين اصفهان با بيش از 9 هزار واحد صنعتي و توليدي، صنعتي ترين استان کشور به شمار مي آيد.
7150 / 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضرورت دارد از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود، همچنین استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات و مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: قرآن کریم در مورد اهالی بهشت چند ویژگی را مطرح می‌کند، از جمله این ویژگی‌ها انسان‌هایی هستند که لباس تقوا و حیا بر تن کرده‌اند و در بهشت با این ظاهر دیده می‌شود؛ در باز پس‌گیری اندلس دشمنان بی حجابی را تحمیل به مسلمانان کرد، امروزه شاهدیم که تحمیل بی حجابی بر برخی بانوان صورت گرفته است، البته این تحمیل به صورت نامحسوس است، در این راستا ضرورت دارد فرهیختگان به دستور قرآن توجه کنند و به اقناع فکری جامعه بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز ضرورت دارد آموزش و پرورش نسبت به رعایت حجاب برتر در بین دانش آموزان دختر تشویق کند، افزود: باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: همان‌طوری که رهبری فرمودند رعایت حجاب حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی است، در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی تصریح کرد: سال گذشته در خردادماه در تریبون نماز جمعه تاکید کردم انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را در خصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: حدود ۷ ماه است که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۵۰۰۰ نفر در غزه را به شهادت رسانده است، متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند، یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به روز کارگر گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه کارگری نکاتی را مطرح کردند که در راستای تحقق شعار است، زیرا در صورتی که بخواهیم جهت تولید با مشارکت مردم محقق شود باید تمامی حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود. در این راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند در این راستا ضرورت دارد کارگران نسبت ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی لازم است ارزش دادن به کارگران حمایت از این قشر است.

وی تاکید کرد: کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد، در این راستا امروز ضرورت دارد از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود، همچنین استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات و مخترعین، گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

۶۹ هزار شغل سال گذشته در استان اصفهان ایجاد شده است میثم مداحی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان این هفته اظهار کرد: وزارت کار در دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است، یکی از این برنامه‌ها در حوزه تنظیم روابط کار و تولید اصلاح فرایند رسیدگی در مراجع تشخیص اختلاف است، در استان اصفهان حدود ۳۴۰۰۰ دادخواست مطرح شده است و از این تعداد حدود ۲۶ هزار دادنامه صادر کرده‌اند. وی افزود: با اصلاح فرایندی که مراجع حل اختلاف صورت گرفت زمان رسیدگی از ۶۴ روز به ۲۴ روز کاهش پیدا کرد، از جمله مهم‌ترین خدمات اداره کل اجرای طرح طبقه‌بندی برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر نیرو است، این طرح در راستای عدالت مزدی در نظر گرفته شده و امروز در استان حدود ۴۵۰ کارخانه از این طرح پیروی می‌کنند. مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: در راستای افزایش مشارکت مردم توسعه تشکل‌های کارفرمایی در دستور قرار گرفت، زیرا برای تحقق شعار سال راهی به جز توسعه تشکل‌های کارفرمایی نیست. همچنین در موضوع صیانت از نیروی کار در سال گذشته ۳۱ هزار بازدید از کارگاه‌های پر خطر انجام شد. مداحی تصریح کرد: طرح کالا برگ الکترونیک از جمله مهم‌ترین وظایف اداره کل تعاون در سال گذشته بود، این طرح اکنون حدود ۱۰ ماه در حال انجام است، همچنین طرح فجرانه که در راستای حمایت از امنیت غذایی اجرا شد، مردم اصفهان حدود ۱،۵ همت از اقلام اساسی در استان خرید کردند، به این صورت که همشهریانی که در دهک ۱ تا ۷ قرار داشتند می‌توانستند به ازای هر نفر حدود ۲۲۰ هزار تومان اعتبار از حساب سرپرست خانوار خرید کنند. همچنین در راستای حمایت از مادران شیرده طرح یسنا اجرا شد، در این طرح حدود یک میلیون مادر تحت پوشش قرار گرفتند و به ازای هر مادر ۶۰۰ هزار تومان ماهیانه به حساب سرپرست خانوار واریز گردید. وی ادامه داد: در راستای حمایت از کودکان دارای سو تغذیه پس از پایش اطلاعات این کودکان، دهک‌های ۱ تا ۵ به ازای هر کودک یک میلیون تومان و در دهک‌های ۶ و۷ به ازای هر کودک ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز شد، در راستای این طرح حدود ۱۴ هزار کودک در استان اصفهان تحت پوشش قرار گرفتند. مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: دولت سیزدهم یک برنامه جامع برای تحت عنوان زیست بوم اشتغال طراحی کرد به این صورت کرد ۱۰ مؤلفه اساسی بازار کار را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد و در این راستا هر دستگاه موظف به ایجاد اشتغال شد و در این راستا ۶۹ هزار شغل سال گذشته در استان اصفهان ایجاد شده است. کد خبر 748044

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند