Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:35:56 GMT

ازدواج‌های خاکستری

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۰۴۲۶

ازدواج‌های خاکستری

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی با بیان اینکه تالاسمی بیماری ژنتیکی است، گفت: برای پیشگیری از این بیماری افراد مبتلا نبایست با هم ازدواج کنند و حتی ازدواج‌های معمولی نباید در سن کمتر از ۱۲ سال باشد.

 

هادی دهقانی در گفت و گو با ایسنا، تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که در طی آن، هموگلوبین‌های فرد مبتلا به طور نامیزان رشد می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتیجه این رشد غیر طبیعی و خارج از حد نرمال، عدم اکسیژن رسانی صحیح به سلول‌های بدن است.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی اظهارکرد: این کمبود اکسیژن در بدن و عدم اکسیژن‌رسانی به بدن، موجب کم خونی در بدن می‌شود که وی را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دهقانی با بیان اینکه طبق آمارهای داده شده در سال ۹۶ ، حدود 22 هزار نفر در کشور به تالاسمی مبتلا هستند، گفت: این آمار نشان می دهد که خراسان جنوبی کمتر از یک درصد این بیماران را در خود جای داده شده است.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی از ابتلای ۷۷ نفر در خراسان جنوبی به بیماری تالاسمی خبر داد و گفت: حدود نیمی از این بیماران زن و مابقی مرد هستند.

دهقان در خصوص این بیماری گفت: عامل اصلی شیوع این بیماری در افراد، ارث است به نوعی که این بیماری یک بیماری ژنتیکی است که از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی گفت: تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده است و افراد مبتلا، به ناچار باید تا پایان عمر با این بیماری دست و پنجه نرم کنند.

پیوند سلول‌های بنیادی راهکار جلوگیری از ابتلا افراد به تالاسمی

وی افزود: اقدامات تامینی و درمانی خوبی برای بیماران مبتلا به تالاسمی وجود دارد به گونه‌ای که تمامی خدمات درمان و مراقبت از این افراد رایگان است.

دهقانی گفت: برای پیشگیری از این بیماری افراد مبتلا نبایست با هم ازدواج کنند و حتی ازدواج‌های معمولی نباید در سن کمتر از ۱۲ سال باشد.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی در ادامه گفت: پیوند سلول‌های بنیادی از خانواده نیز می‌تواند راه کار مهمی جهت جلوگیری از ابتلا افراد به تالاسمی باشد.

وی در پایان از عدم نیاز اعزام بیماران استان به سایر شهرهای کشور جهت درمان خبر داد و گفت: تنها افراد مشمول شرایط پیوند به تهران معرفی می‌شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالاسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج