Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ سعید بنی عامریان در بازدید از روند طرح مزرعه اَگریتوریسم در روستای سلخ جزیره قشم بیان کرد: این پروژه بهمن ماه سال 1396 با 800 میلیون ریال اعتبار در زمینی به مساحت 2.3 هکتار توسط شرکت تعاونی سپهر سلخ به عنوان یکی از پروژه های پایلوت جایکا آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرایی این طرح افزود: حذف درخت کهور پاکستانی، کاشت درختان و گیاهان جایگزین مناسب با اقلیم جزیره و درنهایت توسعه مزرعه در قالب یک مزرعه گردشگری اهداف این طرح می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه جایکا سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت بهره گیری از گردشگری کشاورزی در برنامه های جایکا، گفت: توسعه کشاورزی در نواحی روستایی جزیره که دربرگیرنده رشد گردشگری، دستیابی به اقتصاد پایدار، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای ساکنان روستایی است، بسیار حائز اهمیت می باشد.

شایان ذکر است، در راستای دستیابی به ﻃﺮح ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪار و ﻣﺮدم ﻣﺤﻮر در ﺟﺰﻳﺮه ﻗﺸﻢ، 10 پروژه پایلوت روستایی با اعتباری بالغ بر 300 هزار دلار توسط تیم جایکا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم از سال 1394 در این منطقه کلید خورده است.

آموزش جوامع محلی با هدف ارزیابی سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی منطقه، آشنایی جوامع محلی با نحوه ی به کارگیری این سرمایه ها به صورت پایدار با هدف توسعه همه جانبه در طرح های پایلوت، بازاریابی در حوزه های زیرساختی، گردشگری و شیلات، جهت تسریع در ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی نیز از وظایف مورد انتظار در این طرح ها است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ژاپن سرمایه قشم گردشگری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم