Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این دیدار گفت: آمادگی داریم تمایلات و مشترکات فرهنگی بین 2 کشور ایران و پاکستان را به تبادلات گردشگری و فرهنگی تبدیل کنیم.
ابوالفضل مکرمی فر برگزاری نمایشگاه دوره ای تاریخ خراسان در شهر های پاکستان را پیشنهاد کرد و افزود: علاوه بر توسعه و تبادل گردشگر بین خراسان رضوی و پاکستان، در زمینه های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی و تمدنی نیز آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به ظرفیت هایی نظیر گوهر سنگ های خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: 20 هزار نفر در مشهد در زمینه سنگ های قیمتی مشغول کار هستند و این شهر از سال 2016 به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه فیروزه خراسان بهترین و با کیفیت ترین فیروزه جهان است، گفت: سنگ های عقیق، حدید و شرف شمس از جمله سنگ های قیمتی در این استان است.
کنسول پاکستان در مشهد نیز با بیان اینکه علامه اقبال فصل مشترک زبان و ادبیات فارسی و پاکستان است، گفت: روابط ما عمیق تر و قدیمی تر از تاریخ جمهوری اسلامی پاکستان است.
محمود بخاری برای تبادل اشیای فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های مشترک اعلام آمادگی کرد و افزود: در این زمینه باید مکاتبات لازم انجام شود و این موضوع به مقامات کشور پاکستان منتقل گردد.
وی اظهار داشت: با توجه به خواهر خواندگی لاهور و مشهد، باید تبادل اشیای موزه خراسان با موزه این شهر انجام شود و در موزه لاهور به نمایش گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی علامه اقبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو