Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور بلندپایه روس در واکنش به پیشنهاد همتای آمریکایی خود، هشدار داد: اعزام کشتی‌های آمریکا و ناتو به دریای سیاه، اقدامی بی‌معنا و غیرعاقلانه است، برای اینکه ناوگان دریایی آمریکا قطعا مجبور به بازگشت خواهد شد. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امورز نوشت: "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که درخواست "جان باراسو" سناتور آمریکایی برای اعزام ناوگان دریایی آمریکا و کشتی‌های ناتو به دریای سیاه، تنها منجر به وخامت بیش از پیش اوضاع در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده وی، این سناتور آمریکایی اوضاع در منطقه دریای سیاه را به درستی درک نکرده است.

پوشکوف امروز در صفحه تویئتر خود در اینباره نوشت: «او (جان باراسو) باید آرام گرفته و ابتدا کمی مطالعه کند، برای مثال در همان ایالت وایومینگ محل تولد خود، درباره جغرافیا و محیط زیست مطالعه کند.»

این سناتور بلندپایه روس تاکید کرد: «اعزام ناوگان نظامی به سواحل روسیه یک اقدام کاملا غیرمنطقی و بی‌معناست. اگر مقامات آمریکایی می‌خواهند ما را وادار به دفاع از آب‌های ملی خود کنند، نیازی به اجبار نیست. و اگر می‌خواهند ما را بترسانند، باید بدانند که ناوگان دریایی آنها مجبور به بازگشت خواهد شد و این بازگشت تنها در کلام نخواهد بود. در هر صورت این یک اقدام اصلا عاقلانه نخواهد بود.»

سناتور روس: روسیه قصد جنگ با اوکراین را ندارداوکراین خواستار حضور نظامی غرب در دریای سیاه شدورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به دریای سیاه پس از تنش روسیه-اوکراین

لازم به یادآوری است که جان باراسو، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز گذشته از دولت ایالات متحده و ناتو خواست تا به «تجاوز نظامی روسیه» به اوکراین پاسخ قاطعی دهند.

به عقیده این سناتور آمریکایی، باید برای نشان دادن قدرت به ولادیمیر پوتین، که به عقیده او «فقط زبان زور می‌فهمد و صحبت برای او معنایی ندارد»، ناوگان دریایی آمریکا و کشتی‌های نظامی ناتو به منطقه دریای سیاه اعزام شوند. وی همچنین پیشنهاد کرد تا سامانه‌های دفاع ضدهوایی مضاعف و تسلیحات ضدکشتی به اوکراین داده شود.
انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده