Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، اظهار کرد: برای اینکه هر پدیده‌ای در جامعه نهادینه شود نیاز به آموزش و فرهنگ سازی درست دارد و حقوق شهروندی از این امر مستثنا نیست.
وی افزود: حقوق شهروندی از امور اخلاقی است که متاسفانه ارزش‌های اخلاقی در جامعه ما آن گونه که شایسته آن است جایگاه خود را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام حقوق دیگران (حق الناس) را از حقوق غیر قابل گذشت دانسته مگر با رضایت شخصی که حقی از او ضایع شده، که این امر خود نشان دهنده اهمیت این موضوع از دیدگاه دین است.
نبی‌زاده با بیان اینکه طبعا شخصی که دین‌دار باشد باید خود را ملزم به رعایت حقوق دیگران بداند، تصریح کرد: اسلام به صراحت تمام درباره حق و حقوق انسان تأکید کرده است، به طوری که خداوند در آیه ۷۰ سوره اسراء می‌فرماید: « وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا؛ و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم و آنان را در خشكى و دريا برنشانديم و از چيزهاى پاكيزه به ايشان روزى داديم و آن‌ها را بر بسيارى از آفريده‌‏هاى خود برترى آشكار داديم».
وی افزود: خداوند برای انسان کرامت ذاتی قائل است و انسان به موجب انسان بودن خود، از این کرامت و فضیلت که تمامی انواع حقوق را در ابعاد مختلف حقوق عمومی، مالکیت، شهروندی، آزادی، حق خصوصی، جزا، بین الملل و غیره درآن گنجانده شده است، بهره‌مند می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در واقع انسانی که دارای کرامت ذاتی است، ناخودآگاه مستلزم حق و حقوق می‌شود و کرامت ذاتی بدون حقوق معنایی ندارد و باید حقوقی دنباله این کرامت ذاتی باشد.
نبی‌زاده ادامه داد: جامعه‌ای که اهل خردورزی و اندیشیدن باشد با توجه به تاکید فراوانی که در قرآن به این موضوع شده و کسانی که اهل اندیشیدن نیستند مورد مؤاخذه و توبیخ قرار گرفته‌اند و در روایات نیز اندیشه و فکر بالاتر از عبادات قرار گرفته است یک جامعه آرمانی قرآنی است.
وی افزود: ویژگی دوم جامعه آرمانی اسلام، اخلاق گرا بودن است چرا که جامعه‌ای که خود را ملزم به رعایت ارزش‌های اخلاقی بداند در اهمیت آن همین بس که پیامبر اکرم(ص) یکی از علت‌های بعث خود را اتمام مکارم اخلاق دانسته‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: روحیه تعاون و مشارکت و کمک و یاری همنوع از اولویت‌های جامعه آرمانی قرآن است.
نبی‌زاده تصریح کرد: در چنین جامعه‌‌ای، حاکمان و مردم جامعه در پی هم‌اندیشی و مشورت هستند و از استبداد و خودرایی دوری می‌کنند.
وی یادآور شد: جامعه‌ای که آراسته به این ملاک‌ها باشد و شهروندان آن مزین به این صفات اخلاقی باشند، می‌توان گفت یک جامعه قرآنی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی جامعه آرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد