Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پنبه نه‌تنها با تولید الیاف در صدر مهم‌ترین گیاهان لیفی جای گرفته است، بلکه ازنظر غذایی بسیار حائز اهمیت بوده و در بازارهای جهانی جزو پنج دانه روغنی محسوب می‌شود، گفت: روزبه‌روز بر اهمیت تولید و افزایش سطح زیر کشت پنبه افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: اهمیت استراتژیک پنبه در تأمین غذا (روغن)، الیاف موردنیاز انسان، غذای دام (کنجاله)، اشتغال‌زایی بالا و موارد مصرف گوناگون دیگر و عدم رقابت الیاف مصنوعی با الیاف پنبه در بازار جهانی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در بخش دیگری با اشاره به اینکه امسال ۴۲۰ تن وش پنبه از مزارع پنبه‌کاری شده این شهرستان برداشت می‌شود، گفت: این میزان تأمین‌کننده بخشی از مصرف استان به شمار می‌رود که در اختیار کارخانه‌های نساجی قرار خواهد گرفت.

شریفی تأکید کرد: امسال در بیش از ۱۵۵ هکتار از زمین‌های پنبه‌کاری شده شهرستان، حدود ۶۰ هکتار از اراضی به‌صورت مکانیزه و خطی، ۳۰ هکتار به‌صورت نیمه مکانیزه و مابقی اراضی به‌صورت دستی کشت‌شده است.

وی همچنین اضافه کرد: سطح زیر کشت پنبه امسال به نسبت سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در بخش دیگری بر اهمیت اجرای برنامه مبارزه با آفات و علف‌های هرز در مزارع تأکید کرد و گفت: کارشناسان این اداره به‌منظور حفظ نباتات در قالب اکیپ‌های نظارت، همواره به پایش مزارع جهت مدیریت آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز ‌می‌پردازند.

شریفی بابیان اینکه در برخی مزارع پنبه شاهد طغیان آفات «سنک» و «کرم غوزه خوار» پنبه بودیم، گفت: به‌منظور کنترل بیولوژیک کرم غوزه خوار از حشره‌کش زیستی BT حاوی باکتری باسیلوس تورینجینسیس استفاده شد و با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات استان و بهره‌گیری از کلینیک‌های تخصصی آفات نتایج رضایت بخشی در مورد کنترل این دو آفت مهم حاصل شد.

کد خبر 4475590

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی کشاورزی پنبه جهاد کشاورزی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول