Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نخستین نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران در محل مجلس ملی صربستان گشایش یافت. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمع بسیار زیادی از مقامات دولتی، سفرای خارجی مقیم، نمایندگان مجلس این کشور، هنر مندان، اساتید، دانشجویان، نخبگان سیاسی و هنری و نمایندگان رسانه‌های گروهی سمعی و بصری صربستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم افتتاحیه با سخنرانی یاسمینا کاراناتس رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران و  حسین ملاعبداللهی سفیر کشورمان برگزار شد.

 کاراناتس در سخنان افتتاحیه خود اظهار کرد: برای من مایه کمال خرسندی است که امروز نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران را که بخشی از میراث فرهنگی ایران و نماد ذوق و هنر هنرمندان ایرانی است را در تالار پارلمان صربستان به همراه حسین ملا عبداللهی سفیر ایران در صربستان افتتاح می‌ کنم.

وی ادامه داد:فرهنگ و تمدن ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد که ویژگی‌های آن اصالت، زیبائی، ماندگاری و نگاه و دیدی است که در تار و پود این هنر و فرهنگ نهفته است. برای آشنایی با هنر و فرهنگ یک ملت بهترین شیوه به نمایش گذاشتن آثار هنر آنان است تا مردم از نزدیک با آن آشنا شوند.

 رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران  خاطرنشان کرد:مردم صربستان با هنر و فرهنگ و تمدن ایرانی آشنائی دارند. آنان از فرش‌های دستباف ایرانی درمنازل خود استفاده می‌کنند و با این نوع فرش‌های دستباف آشنایی دارند.اگر اصفهان نیمی از جهان است امروز این تالار همه جهان است و مبین ارائه آخرین آثار هنری هنرمندان خوش ذوق و سلیقه ایرانی است.

وی ادامه داد:اجازه دهید که آرزو کنیم که روابط دوستانه ایران و صربستان نیز به همین زیبائی و طراحی بسیار درخشان فرش‌های به نمایش گذاشته شده در این سالن باشد.گروه دوستی پارلمانی ایران وصربستان همیشه آمادگی دارد که در راه توسعه روابط دو کشور تمامی سعی و تلاش خود را صرف کنیم.

در ادامه این مراسم  حسین ملا عبداللهی سفیر کشورمان از حضور مقامات دولت صربستان، سفرا و دیپلمات‌های مقیم، دانشگاهیان، جامعه هنری و نمایندگان رسانه‌های گروهی این کشور برای استقبال بسیار گسترده و حضور فعال در این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه در سالن پارلمانی صربستان  نماد روشنی از همکاری‌های گسترده و سازنده مجالس دو کشور است.

 سفیر کشورمان در صربستان ضمن اشاره به صنعت فرش کشورمان اظهار کرد: صنعت فرش ایران که دارای شهرت جهانی است قدمتی چند هزار ساله دارد و در حقیقت میراث گرانبهائی از تمدن و فرهنگ ایران است.

وی افزود: در لابلای نقش‌ها و طرح‌های فرش ایران بخوبی می‌توان با ذوق، هنر، فرهنگ و روح متعالی و اندیشه‌های بلند مردم ایران آشنا شد.

سفیر کشورمان بااشاره به مناسبات بسیار دوستانه و فعال کشورمان با صربستان ابراز اطمینان نمود که برگزاری چنین نمایشگاههائی مردم دو کشور را نسبت به تاریخ و فرهنگ یکدیگر بیش از پیش آشنا می‌نماید.

وی در پایان از حضور پرشور و گسترده میهمانان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سیاست خارجی صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است

حسن محمدی ادیب امروز در جلسه کمیته گردشگری جام صفوی در حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان گفت: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل آماده همکاری با اداره کل ورزش و جوانان در راستای برگزاری جام صفوی است و جهت برگزاری جام و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در این رویداد ورزشی اقدام می‌کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی اردبیل افزود: برگزاری تور آشناسازی برای ورزشکاران و خبرنگاران فعال در جام، نمایشگاه صنایع‌دستی در فرودگاه و محل اقامت ورزشکاران و اهدا اقلام معرفی ظرفیت‌های استان به میهمانان از برنامه‌هایی است که اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام خواهد داد.

به گفته او، استان اردبیل زمینه ایجاد کمپ‌های مختلف ورزشی را دارد و این جام ورزشی برای برگزاری در رشته‌های مختلف در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است و اولین دوره آن در اردیبهشت ماه در رشته کشتی برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم با همکاری در برگزاری آن، گامی موثر برای معرفی استان و ظرفیت‌های گردشگری آن برداریم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده «نون خ»
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • ابداع نخستین اکوپرینت روی سفال جهان در یزد
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری نمایشگاه مشترک صنایع دستی قطر و هرمزگان در بندرعباس