Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@11:57:24 GMT

اجرای غیرقانونی توافقنامه پاریس دور از چشمان مجلس

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۳۵۴۸

اجرای غیرقانونی توافقنامه پاریس دور از چشمان مجلس

عباس پاپی زاده پالنگان در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تبعات پیوستن به توافقنامه پاریس، اظهار داشت: پیوستن به هر توافقنامه‌ای باید برای ایران نیز مزایایی به همراه داشته باشد، توافقنامه پاریس به ظاهر حرکت خوبی در راستای حفظ محیط زیست به شمار می‌آید اما بزرگترین کشور‌های آلاینده دنیا، مانند آمریکا نیز از این توافقنامه رسماً خارج شده و حاضر به پیوستن به آن نیستند، همچنین روسیه تصمیمی‌گیری در این زمینه را به تاخیر انداخته و بسیاری از کشور‌های اروپایی نیز حاضر نیستند عضو این تواقنامه شوند، به همین دلیل عضویت ما در چنین توافقنامه‌ای با ابهامات و سوالات فراوانی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحمیل هزینه 60 میلیارد دلاری با عضویت در توافقنامه پاریس

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های ناشی از پیوستن به توافقنامه پاریس افزود: حدود 60 میلیارد دلار هزینه عضویت ایران در این توافقنامه از کجا و به چه طریقی تامین می‌شود؟ و چه کسی این هزینه‌ها را جبران می‌کند؟ قطعاً چنین مبلغی بر اقتصاد نابسامان کشور تاثیر منفی خواهد داشت و درصدی از رشد اقتصادی ما را کم خواهد کرد. 

عضویت در توافقنامه پاریس هزینه تامین انرژی را به شدت افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه هزینه تامین انرژی برای مردم با پیوستن به تواقنامه پاریس به شدت افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: به عنوان مثال تولید برق به روشنیروگاه سیکل ترکیبی که با مصرف گاز،  تولید برق صورت می‌گیرد، هرکیلومتر حدود ۸۰ تومان برای ما تمام می‌شود اما اگر بخواهیم نیروگاه سیکل ترکیبی و سوخت‌های فسیلی را کنار بگذاریم و به سمت تولید انرژی های نو مانند انرژی خورشیدی حرکت کنیم، هر کیلوبایت حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان تمام خواهد شد، این اختلاف ۷ الی ۸ برابری قیمت، بار مالی سنگینی را بر دولت و مردم تحمیل می‌کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه در خصوص اجرای تواقنامه پاریس عملکرد‌های غیرقانونی را شاهد بودیم، اگر قرار به پیوستن به این تواقنامه باشد باید در مجلس شورای اسلامی بررسی و اجازه مربوطه صادر شود. اما بخشی از این توافقنامه به صورت غیر رسمی اجرایی شده است. تا زمانی که اجازه ورود تکنولوژی به ایران به دلیل وجود تحریم‌ها داده  نمی‌شود و هیچ گونه فعالیتی در راستای توسعه انرژی‌های پاک نیز در کشورمان انجام نمی‌گیرد، لزومی ندارد به این توافقنامه وارد شویم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدوداً ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل (١٢ اردیبهشت بودیم). در این روز شرکتهای توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماههای اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود.

در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

کد خبر 6097409 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست