Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرهنگ " حسین جمال‌ دار " در خصوص پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌‌ها گفت: مدتی است استفاده از کارتخوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام "اسکیمر" اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جمال‌دار هشدارهای پلیس در خصوص این نوع کلاهبرداری را به شرح ذیل تشریح کرد:

1- گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می کند تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت کند که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

2- وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد؛ چرا که حتی در صورت نصب "اسکیمر" بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.

3- شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان‌سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود، این درحالی است که مزایای این دستگاه‌ها باعث شده است فروشندگان دوره‌گرد و دست فروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

4- شهروندان مراقب باشند در خرید از دست‌فروشان یا افرادی که دستگاه‌‌های کارت‌خوان سیار دارند، دستگاه کارت‌خوان آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه ای اضافه نداشته باشد.

5- تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

6- هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فتا کپی برداری کسب و کار برنا سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود

 علیرضا ملاشاهی در جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است و یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.

وی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبرنوری مشترکان خانگی افزود: با برنامه‌ریزی و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار سیستان وبلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در این استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل در حال اجراست.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، ۲۰ دوربین‌ پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش بینی شده با مدیریت شهرداری در سطح این شهرستان نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟